| Zabytkowe samochody - Stare motocykle - Oldtimery - Youngtimery
header Start Historia Motoryzacji Moto Ciekawostki Polska Motoryzacja Rajdy i Zloty Światowa Motoryzacja


Muzea Motoryzacji w Polsce   Kluby i fankluby motoryzacyjne w Polsce   



I Międzynarodowe Targi „Oldtimer Militaris” – relacja

Dodał: Piotr
30 maja 2010, godz. 23:29 | Kategoria: Nowości w serwisie, Targi, Giełdy i Bazary.

Jeśli zainteresowała Cię ta informacja, możesz ją skomentować na dole strony.


Wczoraj (29 maja) wybrałem się na imprezę pt.: „I Międzynarodowe Targi „Oldtimer Militaris”", które odbywały się w miejscowości Chrcynno k. Nasielska (28-30.05). Do tej pory nie miałem okazji być na tego typu imprezie, tak więc jeszcze bardziej zależało mi na szybkim dotarciu do celu. Ale zanim tak się stało, chwilkę mi to zajęło. Co prawda nie jest to daleko od Warszawy – jakieś 60 km, ale zanim udało mi się dojechać na miejsce, miałem z tym drobny problem. Niestety jedyny drogowskaz jaki był widoczny w Chrcynno to kawałek deski, która przypominała kształtem strzałkę, a na niej widniał napis, iż tą drogą dojedzie się na imprezę targową. To moim zdaniem stanowczo za mało i tutaj prośba do Organizatorów, aby lepiej oznakowali dojazd do następnej edycji targów.

Citroën C4 P17 Kegresse, 1929r.

Fot. Automobilia.pl | Citroën C4 P17 Kegresse

Wracając do samej imprezy, pogoda dopisała i w tym miejscu ważne podkreślenia, że jest to kluczowy element przy imprezach plenerowych, bez tego cały plan wziąłby w łeb. Nie wiem jak było dziś (w niedzielę) ale wczoraj z motocykli królowała niemiecka firma Zündapp w postaci cywilnej jak i wojskowej. Sporo było motocykli produkcji radzieckiej, stylizowanych na BMW coś a’la R-71. Z ciekawości zapytałem o cenę, bo naprawdę były ładnie przygotowane i co ważne zarejestrowane z kompletem dokumentów. Cena takiego motocykla z koszem to 8 tyś. złotych.

Dla miłośników samochodów terenowych, organizatorzy zaprosili silną grupę Willysów i GAZów. Jak bywa na tego typu imprezach, nie zabrakło przysłowiowych rodzynków. I tak można było obejrzeć sobie z bliska GAZa MM z 1942 roku. Pierwszy samochód ciężarowy masowo produkowany w ZSRR, który posiadał drewniano-brezentową kabinę bez drzwi oraz tylko jedną lampę po stronie kierowcy. Wynikało to z dużych oszczędności na metalu, który był towarem mocno deficytowym w czasie wojny.

Innym ciekawym pojazdem był lekki ciągnik NSU Kettenkraftrad Typ HK 101, zwany popularnie „Kettenkrad” lub Sd.Kfz. 2. Można było go podziwiać w części targowej, jednakże po moim pytaniu czy jest on na sprzedaż, na twarzy właściciela pojawił się DUUUŻY uśmiech. Źródłem napędu Kettenkrada był 1,5 litrowy, czterocylindrowy, górnozaworowy silnik od samochodu Opel Olimpia, o mocy 36 KM.

Ostatni z pojazdów, który wzbudził moje zainteresowanie to Citroën C4 P17 Kegresse z 1929 roku na gąsienicach. Poza prezentacją pojazdów, odbył się ciekawy pokaz uruchomienia silnika od czołgu T-34! Coś niesamowitego jak to chodzi! Podsumowując impreza bardzo fajna i pewnie z roku na rok, będzie się cieszyć coraz większym zainteresowaniem bo jest na co popatrzeć.

Kettenkraftrad Typ HK 101

Fot. Automobilia.pl | NSU Kettenkraftrad Typ HK 101

Więcej zdjęć do obejrzenia w galerii tutaj.


3 340 odsłon

Dodaj komentarz

*


* Wszystkie dodawane komentarze są moderowane.
* Komentarze zawierające obraźliwe i wulgarne słowa, reklamy, itp. będą usuwane.
* Jeśli chcesz, aby przy Twoim komentarzu pojawił się avatar, zarejestruj swój adres e-mail w serwisie gravatar.com
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników bloga. Automobilia.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Jeżeli którykolwiek z postów na blogu łamie dobre obyczaje, powiadom o tym » kontakt

Ostatnio dodane


Dziennik miłośnika starej motoryzacji © 2013 Automobilia.pl

Informacja o plikach cookies
Ta strona umieszcza w Twoim urządzeniu różne informacje, w tym tzw. cookies, które kontroluje tylko ona. Z niektórymi z nich potem się kontaktuje. Robi to w celu dostosowania się do Twoich preferencji informacyjnych lub konsumpcyjnych (analizując statystykę Twojej aktywności na stronie, dobierając reklamy, przeciwdziałając nadużyciom). Ustawienie lub pozostawienie ustawienia Twojej przeglądarki akceptującego takie umieszczanie i kontakt oznacza wyrażenie przez Ciebie zgody na taką praktykę. Więcej o powyższym, a także o ochronie Twojej prywatności przeczytasz w Polityce prywatności.

[X] Zamknij