| Zabytkowe samochody - Stare motocykle - Oldtimery - Youngtimery
header Start Historia Motoryzacji Moto Ciekawostki Polska Motoryzacja Rajdy i Zloty Światowa Motoryzacja


Muzea Motoryzacji w Polsce   Kluby i fankluby motoryzacyjne w Polsce   



ŠKODA 727 – projekt doraźny

Dodał: Piotr
20 marca 2012, godz. 21:12 | Kategoria: Nowości w serwisie, Prototypy - Osobowe, Światowa motoryzacja, Zdjęcia.

Jeśli zainteresowała Cię ta informacja, możesz ją skomentować na dole strony.


O ile aktywność działu rozwojowego wytwórni ŠKODA nigdy nie miała konkurencji w tej części Europy, to liczba i zakres równolegle przygotowywanych projektów, pod koniec lat 60. i w całych 70., stanowiły już średnią światową.

Fot. Skoda | ŠKODA 727

Rozległe prace konstrukcyjne i badawcze, prócz oczywistych korzyści, niosły za sobą i spore niedogodności – głównie w postaci rozbieżności harmonogramów finansowania z rzeczywistym zapotrzebowaniem, zbyt długiego wspierania projektów uznanych za mało perspektywiczne i braku spójnej koncepcji rozwojowej.
Przedłużające się poważnie prace nad pojazdami całkowicie nowej generacji, uświadomiły kierownictwu ŠKODY konieczność doraźnej modernizacji wytwarzanej rodziny Š722, czyli modeli ŠKODA 100-110. Zmieniające się warunki techniczne europejskich pojazdów, zwłaszcza w zakresie bezpieczeństwa biernego, oznaczały brak perspektyw eksportowych dla Š722, nawet przed najbardziej optymistycznym terminem wprowadzenia na rynek nowych modeli

Fot. Skoda | ŠKODA 727

Widoczny na zdjęciach prototyp Š727 powstał w roku 1972 i był konsekwencją tej decyzji. W porównaniu do modeli ŠKODA 100-110 posiadał wiele innowacji. Po stronie bezpieczeństwa były nimi zbiornik paliwa umieszczony pod tylnymi siedzeniami, deformująca się w zakładany sposób kolumna kierownicy i wzmocniona struktura karoserii.
Ta ostatnia otrzymała całkowicie nowy kształt, znacznie większą powierzchnię przeszkloną, zredukowaną o 1/3 liczbę wytłoczek i kompatybilność z procedurą ostatecznej kompletacji w systemie „gate-line”.
Mimo, że projekt miał być rozwiązaniem doraźnym, w konsekwencji okazał się bezpośrednim przodkiem rodziny Š742, czyli popularnych ŠKÓD 105-130 wytwarzanych aż do roku 1990.

Źródło: Skoda Auto Polska


1 680 odsłon

Dodaj komentarz

*


* Wszystkie dodawane komentarze są moderowane.
* Komentarze zawierające obraźliwe i wulgarne słowa, reklamy, itp. będą usuwane.
* Jeśli chcesz, aby przy Twoim komentarzu pojawił się avatar, zarejestruj swój adres e-mail w serwisie gravatar.com
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników bloga. Automobilia.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Jeżeli którykolwiek z postów na blogu łamie dobre obyczaje, powiadom o tym » kontakt

Ostatnio dodane


Dziennik miłośnika starej motoryzacji © 2013 Automobilia.pl

Informacja o plikach cookies
Ta strona umieszcza w Twoim urządzeniu różne informacje, w tym tzw. cookies, które kontroluje tylko ona. Z niektórymi z nich potem się kontaktuje. Robi to w celu dostosowania się do Twoich preferencji informacyjnych lub konsumpcyjnych (analizując statystykę Twojej aktywności na stronie, dobierając reklamy, przeciwdziałając nadużyciom). Ustawienie lub pozostawienie ustawienia Twojej przeglądarki akceptującego takie umieszczanie i kontakt oznacza wyrażenie przez Ciebie zgody na taką praktykę. Więcej o powyższym, a także o ochronie Twojej prywatności przeczytasz w Polityce prywatności.

[X] Zamknij