Auto Nostalgia czyli wrażenia po II edycji targów pojazdów zabytkowych
W ubiegły weekend w Warszawie w dniach 1-3 czerwca odbyły się II Tragi Pojazdów Zabytkowych „Auto Nostalgia”. W stosunku do roku poprzedniego organizator dołożył jeden dzień targowy (piątek) czyniąc go jako specjalny, przeznaczony dla mediów oraz osób z branży motoryzacyjnej. Niestety ponoć nie był on mocno oblegany, a w rozmowie z wystawcami raczej mówiono, iż nie cieszył się on w ogóle zainteresowaniem. To samo można było odczuć w pozostałe dni, media jakby zapomniały o tym wydarzeniu, a szkoda.
Co więcej w porównaniu z pierwszą edycją. Na pewno było znacznie więcej pojazdów, mowa tutaj oczywiście o samochodach, gdyż motocykli zwłaszcza przedwojennych było znów jak na lekarstwo. Niestety jeśli chodzi o pojazdy typowo zabytkowe to liczba tych również była mała. Nie mówimy tutaj o samochodach, których wiek wahał się między 25 a 40 lat, chodzi głównie o samochody przed, jak i tuż powojenne czyli rasowe oldtimery.
R e k l a m a
To tyle generalnie o pojazdach, a co z wystawcami firmy, usługi, itp.?
No cóż, tutaj zdziwienie gdyż zapowiadano, iż ubiegłoroczna edycja była czymś w rodzaju zaproszenia dla innych firm niebiorących udziału, że faktycznie wystawianie się na tego typu imprezach opłaca się. Niestety w tym roku liczba wystawców prezentujących swoje usługi była według mojego odczucia znacznie mniejsza. Co gorsza firmy takie jak np. BMW, Bosch nie pokazały się wcale, a były w zeszłym roku obecne. Inną niezrozumiałą sytuacją był brak obecności najstarszego i największego miesięcznika miłośników motoryzacji zabytkowej „Automobilista”.
W przypadku klubów motoryzacyjnych można było zaobserwować znacznie większe zainteresowanie targami co widać było po stoiskach i pojazdach przy nich wystawianych.
Co można było zobaczyć na targach?
Oczywiście sporo było aut ale te, które szczególnie wpadły w oko prezentujemy poniżej.
Z mojego punktu widzenia w 100% wywiązał się Pan Tomasz Skrzeliński, który w ramach swojego stoiska wystawienniczego prezentował samochody z pączku XX wieku. Piękne maszyny, które ciszyły oko każdego, kto koło nich przechodził.
Fot. Automobilia.pl | Metz z 1912 r.
Fot. Automobilia.pl | Reo z 1920 r.
Przy tej okazji warto wspomnieć, iż na targach został zaprezentowany jedyny i najstarszy pojazd z napędem parowym w Polsce – Grout z 1899 roku. Pojazd został odrestaurowany w naszym kraju i dumnie prezentował się zwiedzającym targi.
Fot. Automobilia.pl | Grout
Innym ciekawym pojazdem w czasie targów były mikrosamochód Messerschmitt KR200 z 1962 roku zaprezentowany na stoisku miesięcznika Classicauto.
Fot. Automobilia.pl | Messerschmitt KR200
Podsumowując targi i ich drugą edycję należy zastawić się poważnie na przyszłym rokiem co zrobić aby bardziej zmotywować tych wszystkich, którzy do tej pory nie brali udziału, a tych którzy wzięli raz aby znów prezentowali się. Obecna edycja subiektywnie patrząc przypominała bardziej wystawę motoryzacyjną aniżeli typową imprezę targową.
Fot. Automobilia.pl | II Targi Pojazdów Zabytkowych „Auto Nostalgia”
Jeżeli „Auto Nostalgia” ma pretendować do tej jednej, najważniejszej imprezy oldtimerowej w naszym kraju, niestety ale trzeba mocno popracować szczególnie nad obsadą wystawców, bo ci gwarantują frekwencję i prestiż imprezy!