De Tomaso Vallelunga

De Tomaso Vallelunga to sportowy samochód z silnikiem umieszczonym centralnie, produkowany w latach 1964-1967. Był to pierwszy samochód drogowy produkowany przez firmę De Tomaso. Vallelunga charakteryzowała się innowacyjną konstrukcją z centralnie umieszczonym silnikiem oraz lekką konstrukcją, co czyniło ją wyjątkowo zaawansowanym pojazdem na swoje czasy.

Pojazd napędzany był 1,5-litrowym silnikiem o mocy 104 KM, pochodzącym z Forda Cortina, z dwoma gaźnikami Weber, sprzężonym z 4- lub 5-biegową manualną skrzynią biegów. Vallelunga ważyła jedynie 726 kg, co w połączeniu z zaawansowaną konstrukcją zawieszenia oferowało imponujące osiągi i dynamikę jazdy.

Reklama

Wersja produkcyjna wykorzystywała karoserię z włókna szklanego, opartą na oryginalnym projekcie Franco Mainy i wykonaną przez Carrozzeria Fissore, a później przez Ghia. Produkcja obejmowała głównie wariant coupé, z bardzo niewielką liczbą prototypów w wersji barchetta. Łącznie wyprodukowano około 53 egzemplarzy.

Vallelunga była prekursorem dla kolejnych modeli De Tomaso, w tym słynnej Mangusty, i ugruntowała pozycję firmy jako producenta wyrafinowanych sportowych samochodów z centralnie umieszczonym silnikiem.

Szacowana cena samochodu na aukcji: 150 000 – 200 000 euro.

Zdjęcia: RM Sotheby’s

guest
0 komentarzy
najnowszy
najstarszy
Inline Feedbacks
View all comments
Poprzedni wpis
Alfa Romeo 6C 2500 Super Sport Coupé by Touring

Alfa Romeo 6C 2500 Super Sport Coupé

Następny wpis
Shelby 289 Cobra

Shelby 289 Cobra

Reklama