Fiat 8V Series II Berlinetta Fiat 8V Series II Berlinetta

Fiat 8V Series II Berlinetta na targach Rétromobile 2025

Fiat 8V Series II Berlinetta z 1954 roku gościł na tegorocznych targach Rétromobile 2025 na stoisku Gooding Christie’s, gdzie przyciągał wzrok miłośników klasycznych samochodów. To rzadkie coupe, stworzone przez Carrozzerie Speciali z nadwoziem projektu Fabio Luigiego Rapiego, zachwyca sportową stylistyką ówczesnego okresu.

Pod maską skrywa oryginalny silnik V8 o pojemności 1996 cm3 i mocy 115KM, zgodny z fabryczną specyfikacją, co czyni go jeszcze bardziej unikatowym. Egzemplarz został wykończony w odcieniu Verde Metallizzata, eleganckiej metalizowanej zieleni, a wnętrze pokryto beżową skórą. Niezwykłym atutem pojazdu jest fakt, że przez 71 lat zachował on swoje oryginalne wnętrze, co stanowi prawdziwą rzadkość wśród klasycznych samochodów.

Reklama

Większość swojego życia ten wyjątkowy Fiat spędził we Włoszech, zmieniając właścicieli jedynie kilkukrotnie. W 1980 roku trafił do Brinobet of Susegana, dealera Fiata i Alfy Romeo w regionie Treviso. Nowy właściciel docenił jego wartość historyczną, uzyskał certyfikat FIVA oraz prestiżowy status Automotoclub Storico Italiano, nadawany wyłącznie pojazdom zachowanym w najwyższym stopniu oryginalności.

Fiat 8V nie jest jedynie statycznym eksponatem – dwukrotnie wziął udział w legendarnym wyścigu 1000 Miglia, startując w edycjach 2014 i 2015. Co więcej, Gooding Christie’s ogłosił, że samochód otrzymał zaproszenie do prestiżowych wydarzeń: 1000 Miglia Warm Up USA 2025 oraz 1000 Miglia 2026, pod warunkiem rejestracji i opłaty startowej.

Ten Fiat 8V Series II Berlinetta to prawdziwa perła motoryzacji – zachowany w oryginalnym stanie, wciąż gotowy na kolejne przygody na trasach historycznych wyścigów. To bez wątpienia jedno z najbardziej wyjątkowych aut klasycznych, które wciąż pozostaje w ruchu.

Szacowana cena samochodu na aukcji: 1 000 000 – 1 400 000 dolarów.

Źródło: Gooding & Company, Zdjęcia: Nino Hamet | link do aukcji

guest
0 komentarzy
najnowszy
najstarszy
Inline Feedbacks
View all comments
Poprzedni wpis
Alfa Romeo 155 V6 TI DTM

Alfa Romeo 155 V6 TI - legenda DTM lat 90.

Następny wpis
Praktyczna Škoda 1201 STW

130 lat innowacji – podróż przez historię Škody

Reklama