Ford Mustang świętuje swoje 60. urodziny
Ford w latach 60. XX wieku znajdował się w niekorzystnej sytuacji rynkowej i nie mógł podejmować niepotrzebnego ryzyka. W tamtym czasie Lee Iacocca pracujący dla marki dostrzegł potencjał w tanim modelu sportowym dla amerykańskiej młodzieży i wierzył, że odniesie on sukces. Iacocca zauważył, że amerykańscy konsumenci, zwłaszcza z rosnącej grupy „baby boomers”, szukają czegoś więcej niż tylko środka transportu. Chcieli samochodu, który byłby wyrazem ich osobowości i stylu życia. Zainspirowany tym spostrzeżeniem, Iacocca postanowił stworzyć samochód, który byłby nie tylko ekonomiczny i funkcjonalny, ale także stylowy i przyjemny w prowadzeniu. Ta wizja stała się fundamentem dla przyszłego Forda Mustanga.
Długo naciskał na ówczesnego szefa firmy, Henry’ego Forda II, aż w końcu dostał zielone światło. Ta decyzja zmieniła przebieg motoryzacyjnej historii. Amerykański producent opracował go na bazie Forda Falcona i uroczyście zaprezentował 17 kwietnia 1964 roku na wystawie w Nowym Jorku. Ford zainwestował w kampanię reklamową i zapewnił dostępność Mustangów w dniu premiery u wszystkich dealerów marki w Stanach Zjednoczonych.
Wkrótce nowy Mustang był już wszędzie – nowość stała się natychmiastową sensacją, a Amerykanie każdego dnia odwiedzali dealerów Forda, aby zabrać do swoich garaży upragniony, popularny samochód sportowy. Dealerzy Forda odnotowali rekordową liczbę 22 000 sprzedanych egzemplarzy i zamówień pierwszego dnia, co przełożyło się na ponad 418 000 sprzedanych egzemplarzy w pierwszym roku i milion sprzedanych egzemplarzy w niecałe dwa lata. Przez 60 lat liczba sprzedanych Mustangów przekroczyła 10 milionów egzemplarzy.
Sukces Mustanga jest nadal jednym z największych w historii branży motoryzacyjnej.
Źródło/Foto: Ford
Jeśli nasz serwis przypadł Ci do gustu, mamy małą prośbę – postaw nam wirtualną kawę. Ta filiżanka nie tylko nas rozgrzeje, ale też doda nam energii do dalszej pracy nad serwisem, aby był jeszcze lepszy. Twój gest to dla nas znak, że doceniasz naszą pasję i zaangażowanie. Dziękujemy, że jesteś z nami!