Historia i popularność motoroweru NSU Quickly
NSU Quickly, kultowy motorower niemieckiej marki NSU, zdobył ogromną popularność po II wojnie światowej. Zaczynając od swojego debiutu na Międzynarodowej Wystawie Rowerów i Motocykli we Frankfurcie nad Menem w 1953 roku, stał się symbolem dynamicznego rozwoju gospodarki niemieckiej i zmieniających się potrzeb mobilności społeczeństwa.
Fot. Audi | NSU Quickly
R e k l a m a
Dynamiczny rozwój Niemiec po II wojnie światowej
Po zniszczeniach wojennych, gospodarka Niemiec rozwijała się dynamicznie, umożliwiając coraz większej liczbie ludzi zakup własnego, kompaktowego pojazdu. W tym kontekście NSU Quickly, dwubiegowy motorower, zyskał ogromne zainteresowanie.
Pionierska kategoria prawna dla motorowerów
W 1953 roku politycy wprowadzili nową kategorię prawną dla dwukołowych pojazdów silnikowych, co umożliwiło NSU Quickly uniknięcie podatku, rejestracji i konieczności posiadania prawa jazdy. Termin „motorower” stał się nowoczesną nazwą, pochodzącą od połączenia słów „motor” i „rower”, odzwierciedlając sposób uruchamiania silnika za pomocą pedałów przypominających te rowerowe.
Fot. Audi
Lekki, ekonomiczny i stylowy
NSU Quickly, z dwusuwowym silnikiem o pojemności 49 cm3 i mocy 1,4 KM, szybko stał się hitem rynkowym. Jego lekka konstrukcja (42 kg), dwubarwne wykończenie i maksymalna prędkość 40 km/h przyciągały klientów. W chwili premiery w 1953 roku, cena bazowa wynosiła 525 marek zachodnioniemieckich. Stanowiło to równowartość około 1,5-krotności średniego miesięcznego wynagrodzenia brutto w Niemczech Zachodnich w tamtym czasie.
Ewolucja modelu Quickly – od Cavallino do Quickly TT
W ciągu lat NSU poszerzyło gamę modelową Quickly o warianty takie jak Quickly Cavallino, nawiązujący do włoskiego stylu, oraz Quickly T, znany jako Traum Quickly. W 1959 roku na rynek trafił sportowy Quickly TT, a rok później jego ulepszona wersja z kick-starterem.
Fot. Audi | Folder reklamowy
Koniec ery Quickly i skoncentrowanie się na samochodach
Produkcja NSU Quickly zakończyła się w 1966 roku po wyprodukowaniu około 1,2 miliona egzemplarzy. Zmieniające się potrzeby społeczeństwa i rosnący dobrobyt skłoniły NSU do skoncentrowania się głównie na produkcji samochodów.
Podsumowanie dziedzictwa NSU Quickly
NSU Quickly, będący symbolem zmieniającej się mobilności po wojnie, pozostawił trwałe dziedzictwo w historii niemieckiego transportu. Jego kultowy status utrzymuje się wśród miłośników motoryzacji, a historia tego niewielkiego motoroweru pozostaje niezapomniana.