Made for racing czyli 30 lat Opla Manty 400

Bezsprzecznie była to najlepsza Manta w historii, świetna zarówno w wersji ulicznej, jak i rajdowej.

Prezentacja samochodu odbyła się na Salonie Samochodowym w Genewie w 1981 r.  Został on zbudowany na bazie „cywilnej” wersji Manty B produkowanej w latach 1975-1988.

Reklama

Fot. Opel | Limitowana wersja Manty 400 z 1981 r.

Manta 400 posiadała silnik o pojemności 2400 cm3 i mocy 144 KM, jednakże wersja rajdowa przygotowana specjalnie na Rajd Paryż-Dakar posiadała silnik o mocy 250 KM. Przy wykorzystaniu wtrysku paliwa firmy Bosch auto rozpędza się do setki w 7,5 sek., prędkość max. 210 km/h.

Cena samochodu w latach kiedy był on oferowany wynosiła 31 201 marek niemieckich.

Fot. Opel | Silnik o mocy 144 KM i pojemności 2400 cm3 montowany do Manty 400. Posiadał 4 zawory na cylinder oraz podwójny wałek rozrządu.

Fot. Opel | Rajd Paryż-Dakar, 1984 r.

Źródło: Opel

guest
0 komentarzy
najnowszy
najstarszy
Inline Feedbacks
View all comments
Poprzedni wpis

Ferrari 340 Mexico sprzedane za ponad 17 milionów złotych

Następny wpis

Zaproszenie na prelekcję pt. "Syrena Mikrobus - pierwszy polski minivan"

Reklama