Mercedes 35 HP – początek ery samochodów wyścigowo-miejskich
Zaprojektowany przez Wilhelma Maybacha, głównego projektanta Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG) w 1900 roku – Mercedes 35 HP zapoczątkował nową erę samochodów wyścigowo-miejskich.
Fot. Daimler | Mercedes 35 HP
R e k l a m a
Auto było napędzane rzędowym, 4-cylindrowym silnikiem o pojemności 5913 cm3, który był wykonany ze stopów metali lekkich. Dodatkowo Mercedes otrzymał nowocześniejszy układ chłodzenia – chłodnicę, przypominającą swoją budową plaster miodu.
Połączenie tych dwóch elementów, pozwoliło osiągnąć moc silnika na poziomie 35KM. Auto w zależności od potrzeb klientów dostarczane było w różnej konfiguracji nadwozia. Prędkość maksymalna samochodu wynosiła 75km/h przy nadwoziu do jazdy miejskiej i 90km/h przy lekkim nadwoziu zaprojektowanym specjalnie do wyścigów.
Fot. Daimler | Mercedes 35 HP
Dzisiaj Mercedesa 35 HP możemy nazwać nie jako „pra, pra dziadkiem” znacznie późniejszych modeli, do których zaliczyć możemy m.in. 300 SL (W 198), C 111, C 112 czy SLS AMG.
Źródło: Daimler