Cisitalia - Pininfarina Cisitalia - Pininfarina

Pininfarina świętuje 95-lecie na Milan Design Week 2025

Podczas tegorocznego Milan Design Week marka Pininfarina obchodziła swoje 95-lecie, które nie tylko przypomina o niezwykłej historii tej firmy, ale także potwierdza jej niezmienne znaczenie w świecie wzornictwa. Od momentu powstania w 1930 roku w Turynie, Pininfarina przekształciła się z niewielkiej pracowni nadwoziowej w globalny symbol elegancji, innowacyjności i włoskiego stylu.

Założona 95 lat temu przez Battistę „Pinina” Farinę, firma od początku łączyła kunszt estetyczny z nowatorskimi rozwiązaniami technologicznymi. Początkowo współpracowała z markami takimi jak Lancia, Fiat czy Alfa Romeo, by po II wojnie światowej rozpocząć jedną z najbardziej rozpoznawalnych kooperacji w historii motoryzacji – z Ferrari. Efektem tej relacji były jedne z najbardziej kultowych modeli samochodów, które dziś są uznawane za ikony designu.

Reklama

Jednak Pininfarina to nie tylko samochody. Przez lata marka rozszerzyła swoją działalność o transport publiczny, architekturę, wzornictwo przemysłowe, a nawet jachty. Jej projekty zawsze cechowały się harmonią formy i funkcji, z czego słynny model Cisitalia stał się wręcz dziełem sztuki – dziś znajduje się w stałej kolekcji nowojorskiego Museum of Modern Art (MoMA), uznany za „rzeźbę w ruchu”.

Podczas Design Week w Mediolanie, 7 kwietnia w przestrzeni Fabbrica del Vapore, Pininfarina zaprosiła gości do zanurzenia się w świat swojej twórczości. Ale obchody 95-lecia to nie tylko retrospekcja, to także spojrzenie w przyszłość, gdzie Pininfarina łączy klasyczne wartości z nowoczesnymi technologiami, kontynuując wpływ na światowy design i motoryzację.

Źródło, Zdjęcie: Pininfarina

guest
0 komentarzy
najnowszy
najstarszy
Inline Feedbacks
View all comments
Poprzedni wpis
Volkswagen Polo świętuje 50. urodziny w Miniatur Wunderland

Volkswagen Polo świętuje 50. urodziny w Miniatur Wunderland

Następny wpis
Kenworth W900 Legacy Edition

Kenworth W900 Legacy Edition - hołd dla legendy amerykańskich dróg

Reklama