Sensacyjny nabytek z Brazylii w Audi museum mobile
Audi Tradition cieszy się ze swojego pierwszego nabytku z Brazylii. W ubiegłym tygodniu przybył do Ingolstadt wielokaratowy diament, który każdego miłośnika DKW wprawi w zachwyt – DKW GT Malzoni. Rasowe, sportowe coupe z roku 1965. Tylko 35 sztuk zostało ręcznie zbudowanych, także na tory wyścigowe. Od 17 do 30 listopada ten 60 konny, trzycylindrowy samochód będzie prezentowany w Audi museum mobile.
DKW GT Malzoni uważany jest przez entuzjastów DKW za prawdziwą ikonę. Już kiedyś ekstremalnie drogi, dziś jest prawdziwym klejnotem w zbiorach brazylijskich entuzjastów motoryzacji. Jego historia rozpoczęła się w roku 1962: Genaro Rino Malzoni, syn bogatego gospodarza z okolic San Paulo, chciał, jak głosi legenda, zaimponować damom z Sao Paulo i zaprojektował swoje własne coupe. Bazował na włoskich wzorcach. Malzoni doskonale wykonał swoją pracę, która jeszcze dziś zachwyca proporcjami. Karoseria została zbudowana z tworzywa sztucznego, dzięki czemu samochód sportowy był wyjątkowo lekki. To z kolei zainteresowało brazylijskiego „licencjata” ówczesnej firmy Auto Union – DKW Vemag w San Paulo.
Fot. Audi
Samochód perfekcyjnie spełniał wymagania stawiane przez sport motorowy. Nie trwało też długo i kierowcy jadący DKW GT Malzoni wyprzedzali konkurentów o większej pojemności silnika. Tunerzy z firmy Vermag zamontowali 100 konną jednostkę napędową, która pozwoliła temu DKW przekroczyć magiczną wówczas granicę 200 km/h.
Punkt kulminacyjny dla każdego fana Malzoni i dla starszych, brazylijskich fanów motoryzacji: 1966 DKW Malzoni w Mil Milhas (tysiąc mil) z Interlagos do San Paulo prowadzi przed znanymi konkurentami aż do trzeciej rundy przed metą. Wyścig DKW ukończyło na trzecim miejscu tylko z powodu technicznej usterki wymagającej dodatkowego postoju w boksie. Samochód prowadzili: Jan Balder i Emerson Fittipaldi, późniejszy mistrz świata Formuły 1, który na DKW zdobywał pierwsze szlify.
Przed dwoma laty Audi Tradition udało się nawiązać dobre kontakty z brazylijskimi miłośnikami DKW i odnaleźć wymagającego renowacji DKW GT Malzoni. Po trwającej ponad rok pracy specjalistów samochód wreszcie dotarł do Ingolstadt – jedyny DKW GT Malzoni w Europie. W nadchodzącym sezonie – oldtimerów, to sportowe coupe zaprezentuje całe swoje piękno.
Publiczność oczekuje z niecierpliwością, aby na własne oczy zobaczyć GT Malzoni. Dlatego chętnie, przed rozpoczęciem kolejnej dużej wystawy specjalnej poświęconej 75-leciu srebrnej strzały, pokażemy do 30 listopada samochód z Brazylii
– mówi Thomas Frank, szef Audi Tradition.
Źródło: Audi
Jeśli nasz serwis przypadł Ci do gustu, mamy małą prośbę – postaw nam wirtualną kawę. Ta filiżanka nie tylko nas rozgrzeje, ale też doda nam energii do dalszej pracy nad serwisem, aby był jeszcze lepszy. Twój gest to dla nas znak, że doceniasz naszą pasję i zaangażowanie. Dziękujemy, że jesteś z nami!