Porsche Museum kończy 15 lat
Piętnaście lat temu Porsche Museum po raz pierwszy otworzyło swoje podwoje dla zwiedzających z całego świata. Od 31 stycznia 2009 r. w fascynującą podróż przez historię i rozwój marki Porsche udało się tam już 5 824 325 osób. Były wśród nich znane osobistości, jak choćby Arnold Schwarzenegger, Paris Hilton, Backstreet Boys, Wołodymyr Kłyczko, Mario Barth, Patrick Dempsey, członkowie AC/DC, Peter Maffay, Udo Lindenberg i Georg Hackl.
W 2023 r. Porsche Museum pobiło rekord liczby zwiedzających z 2009 r. W roku otwarcia obiekt odwiedziło 511 513 gości, natomiast w 2023 było ich 535 613.
Fot. Porsche | Achim Stejskal – dyrektor działu dziedzictwa marki oraz Porsche Museum
Chcielibyśmy podziękować wszystkim fanom i entuzjastom, dzięki którym ubiegły rok był dla nas tak wyjątkowy
– powiedział Achim Stejskal, dyrektor działu dziedzictwa marki oraz Porsche Museum.
Między innymi z uwagi na jubileusz naszej marki – 75 lat samochodów sportowych Porsche – liczba odwiedzających Zuffenhausen była o 54% wyższa niż w rok wcześniej. Liczne interaktywne elementy wystawy i najnowocześniejsze techniki prezentacji sprawiają, że wizyta w muzeum jest ekscytującym przeżyciem dla gości w każdym wieku.
Stejskal wspólnie ze swoim zespołem przekazuje pasję marki do osiągów oraz designu, spoglądając wstecz i patrząc w przyszłość. Porsche Musuem to nie tylko miejsce, gdzie prezentowane są historyczne samochody i dokumentowana jest ich historia, ale także przestrzeń życiowa, która poprzez regularnie zmieniające się wystawy składa hołd kulturowemu znaczeniu oraz dziedzictwu marki.
Piętnasta rocznica powstania naszego muzeum to także hołd dla historii, innowacji i pasji, które ukształtowały markę
– powiedział Stejskal.
Oczywiście dział dziedzictwa i Porsche Museum angażują się w przyszłościowe projekty. „Muzeum Porsche nie tylko reprezentuje przeszłość, zachowując wartości i ducha marki dla przyszłych pokoleń. To już kluczowa część historii Porsche, która będzie pisana w przyszłości
– podsumował szef placówki.
Fot. Porsche | Patrick Dempsey przy Porsche 356 „No. 1” Roadster z 1948 r.
Różnorodny program zaplanowany także na rok 2024
2024 rok upłynie pod znakiem 50. rocznicy powstania Porsche 911 Turbo. Pół wieku temu producent samochodów sportowych ze Stuttgartu-Zuffenhausen zaprezentował pierwsze 911 Turbo, wyposażone w wyścigową technikę. Samochód ten zapoczątkował erę sportowych aut o wysokich osiągach. 30 lipca muzeum otworzy specjalną wystawę „50 lat Turbo” i będzie wspierać kolejne podobne wystawy w różnych muzeach na całym świecie. W dniach 25–28 kwietnia 2024 r. dział dziedzictwa i Porsche Museum zaprezentują specjalny wybór eksponatów Turbo podczas imprezy Retro Classics – targów, które przyciągają do Stuttgartu fanów samochodów klasycznych oraz miłośników sportowych aut z całego świata. W trakcie wydarzenia Solitude Revival, które odbędzie się 22 i 23 czerwca 2024 r., odwiedzający zostaną zabrani w zmotoryzowaną podróż w czasie z udziałem wybranych historycznych egzemplarzy z kolekcji firmy. Ponadto zespół ds. tradycji wyśle wybrane samochody z firmowych zbiorów na wydarzenia takie jak Festiwal Prędkości w Goodwood czy Samochodowy Tydzień w Monterey (ang. Monterey Car Week) w Kalifornii. W tym roku po raz kolejny w Zuffenhausen odbędzie się też szereg warsztatów oraz zajęć dla dzieci i młodzieży, w tym Social Media Ready czy nowe, ekscytujące i edukacyjne rajdy na smartfonach i tabletach, podczas których na terenie całego muzeum zostaną rozrzucone elementy układanki do złożenia.
Porsche Museum: kilka liczb
- 5 824 325 milionów odwiedzających i około 2000 wydarzeń od chwili otwarcia w 2009 r.
- Firmowe archiwum obejmuje 25 tysięcy drobnych eksponatów, 5 milionów zdjęć, 1700 godzin materiałów filmowych i około 3 kilometrów dokumentów.
- W ciągu ostatnich 15 lat do archiwum wpłynęło ponad 90 tys. zapytań.
- Ponad milion osób śledzi profile Porsche Museum w mediach społecznościowych (Instagram/Facebook/Weibo).
- W wycieczkach po fabryce wzięło udział 314 219 kobiet, mężczyzn i dzieci.
- Do dziś odbyło się 28 301 wycieczek po muzeum.
- Zespół dziedzictwa marki i Porsche Museum wsparł samochodami z kolekcji ponad 3300 wydarzeń na całym świecie.
- W muzealnym warsztacie poddano konserwacji technicznej i przygotowaniu do swoich misji ponad 3000 samochodów.
Źródło: Porsche
Jeśli nasz serwis przypadł Ci do gustu, mamy małą prośbę – postaw nam wirtualną kawę. Ta filiżanka nie tylko nas rozgrzeje, ale też doda nam energii do dalszej pracy nad serwisem, aby był jeszcze lepszy. Twój gest to dla nas znak, że doceniasz naszą pasję i zaangażowanie. Dziękujemy, że jesteś z nami!