Sobotnia prelekcja nt. Budowy repliki rajdowego Polskiego Fiata 125p „Bartoś”

Wczoraj w Muzeum Motoryzacji w Warszawie, odbyła się kolejna prelekcja poświęcona historii polskiej motoryzacji, zatytułowana – Budowy repliki rajdowego Polskiego Fiata 125p „Bartoś”.

O historii budowy repliki opowiadał jej właściciel i pomysłodawca Pan Tomasz Szczęsny. Prelekcja miała na celu przybliżenie sportowych sukcesów samochodów, które były niegdyś produkowane w fabryce FSO na Warszawskim Żeraniu.

Reklama

Pierwsza cześć relacji (poniżej), więcej znajdziecie na stronie https://www.youtube.com/@automobiliapl

Każdy kto choć trochę interesuje się rajdami samochodowymi, a zwłaszcza historią samochodów naszej rodzimej produkcji, które brały udział w rajdach w latach 80., zna doskonale wersje Fiata 125p Monte Carlo czy Akropolis.

Tomasz Szczęsny i replika Fiata 125p „Bartoś”

Mało jednak mówi się o wersji samochodu Fiat 125p „Bartoś”, którym Tomasz Szczęsny ścigał się w Pucharze FSO w latach 80., a którego nazwa pochodzi od ówczesnego szefa Działu Sportowego FSO Jacka Bartosia. Stąd samochody pucharowe nazywano „Bartosiami”.

Powyższe zdjęcia, zostały wykonane na podstawie materiałów zaprezentowanych (wyświetlanych) w czasie trwania prelekcji.

Czas prelekcji…

guest
0 komentarzy
najnowszy
najstarszy
Inline Feedbacks
View all comments
Poprzedni wpis

Samochody z puszek po piwie

Następny wpis

75. urodziny NEOPLANA

Reklama