Gad 500 (prototyp)

Niewielki sportowy samochód zaprojektowany i zbudowany w 1953 roku w „Warsztacie Doświadczalnym” PZM-u w Warszawie. Szefem projektu był inżynier Stefan Gajęcki, znany konstruktor silników i łodzi motorowych.

Fot. polskie-auta.pl | Gad 500

Reklama

Mały samochód napędzał chłodzony cieczą dwusuwowy, 2-cylindrowy silnik motorowy Gad 500, przenoszący moc na przednią oś. Metalowa otwarta karoseria została osadzona na spawanej ramie przedłużnicowej. Samochód nie trafił do produkcji seryjnej, a większość informacji o nim zaginęła. Nazwa modelu przejęta została z nazwy jednostki napędowej.  Pojemność skokowa: 496 cm3, moc maksymalna: 23 KM przy 4500 obr./min.

Źródło: http://pl.wikipedia.org

guest
0 komentarzy
najnowszy
najstarszy
Inline Feedbacks
View all comments
Poprzedni wpis

P80 (prototyp)

Następny wpis

FSM Beskid (prototyp)

Reklama