Warszawa 203 i 223 oraz 204 i 224
W 1961 roku skonstruowano 3 prototypy Warszawy z nadwoziem typu sedan. Po ostatecznych pracach konstrukcyjnych w 1964 roku wprowadzono do produkcji Warszawę 203 z silnikiem górnozaworowym S-21 i 204 z dolnozaworowym M-20.
Fot. Automobilia.pl | Warszawa 224
Oba modele posiadały nowocześniejsze nadwozie typu sedan. Nowy model posiadał również inną atrapę chłodnicy, kierunkowskazy, panoramiczną szybę przednią, nową deskę rozdzielczą oraz obudowę kolumny kierowniczej. W tym samym roku po proteście Peugeota nazwy modeli zmieniono z 203/204 na 223 i 224. Rok później do oferty dołączono wersję kombi 203K/204K. Pod koniec produkcji w Warszawach montowano wiele elementów pochodzących od Fiata 125p. Były to m.in: układ chłodzenia i hamulcowy, wyposażenie wnętrza, filtr oleju oraz kolektor ssący i wydechowy.
W 1967 roku planowano, by w samochodach przeznaczonych na eksport montować czterocylindrowe silniki wysokoprężne Perkins o pojemności 1,7l. Od 1970 roku w samochodzie montowano czterobiegową w pełni zsynchronizowaną ręczną skrzynię biegów.
Produkcję Warszaw zakończono 30 marca 1973 roku.
Źródło: http://pl.wikipedia.org