Alfa Romeo świętuje setną rocznicę jako gość honorowy 60. Pebble Beach Concours d’Elegance
Z okazji setnej rocznicy Alfa Romeo, marka będzie gościem honorowym 60. Pebble Beach Concours d’Elegance w Kalifornii (Stany Zjednoczone) zaplanowanym na niedzielę 15 sierpnia.
Fot. Alfa Romeo | A.L.F.A. 24 HP, 1910 r.
Postrzegany jako jedno z najbardziej prestiżowych wydarzeń kalendarza motoryzacyjnego, Pebble Beach Concours d’Elegance odbywa się w słynnej 18-tej alei ekskluzywnego Beach Golf Links. Oceniane za swoją doskonałość, oryginalność, jakość reprodukcji i stan techniczny, w tegorocznym konkursie udział weźmie 200 najbardziej cenionych samochodów kolekcjonerskich, które zmierzą się w walce o tytuł „Best in Show” – najlepszego samochodu w konkursie.
Fot. Alfa Romeo |RL Targa Florio, 1923 r.
Razem z licznymi prywatnymi Alfami Romeo, przedstawiona zostanie szeroka gama Alf historycznych pochodzących z Muzeum Historycznego Alfy Romeo (Museo Storico Alfa Romeo) w Arese. W sumie będzie siedem cennych pojazdów z Muzeum Alfa Romeo wystawionych podczas Pebble Beach Concours d’Elegance: od pierwszej Alfy 24 HP z roku 1910, aż do rewolucyjnego spidera Disco Volante z 1952.
Fot. Alfa Romeo | Gran Premio Tipo A, 1931 r.
Fot. Alfa Romeo | Gran Premio Tipo B – „P3” aerodinamica, 1934 r.
Stworzona w roku 1910, ALFA 24 HP była pierwszym samochodem opatrzonym logo ALFA po utworzeniu firmy w Mediolanie 24 czerwca 1910. Ten model był symbolem doskonałości od samego początku, dzięki zaawansowanym rozwiązaniom w dziedzinie inżynierii, osiągom i przyjemności z jazdy, cechom których Alfa Romeo stała się później synonimem.
Fot. Alfa Romeo | Gran Premio Tipo 158 „Alfetta”, 1938 r.
Fot. Alfa Romeo | 8C 2900 B Lungo, 1938 r.
Spider z roku 1952 Disco Volante jest bardzo ciekawym samochodem koncepcyjnym, który zawdzięcza swoją nazwę wyjątkowemu designowi. Ten prototyp jest nie tylko „radością dla oczu”, ale także „perełką” jeśli chodzi o osiągi i prowadzenie, dzięki lekkiemu nadwoziu i doskonałej proporcji masy do mocy.
Pośród innych legendarnych Alf Romeo w kalifornijskiej imprezie bierze udział model RL Targa Florio, zwyciężczyni Targa Florio z roku 1923, jak również pierwszy samochód z rodziny Alfa Quadrifoglio Verde. Gran Premio Tipo A, pierwsza Alfa wyścigowa jednomiejscowa, zwyciężczyni Coppa Acerbo 1931; i jej następca Tipo B (P3), który był wersją rozwiniętą pod względem aerodynamiki, zwyciężczynię IV Internationales Avusrennen w 1934 ze średnią prędkością równą 206 km/h.
Fot. Alfa Romeo | 1900 C52 Disco Volante spider, 1952 r.
Wraz ze świętowaniem tegorocznego Pebble Beach Concours d’Elegance, „Alfetta” Gran Premio Tipo 158 z roku 1938 świętuje także swoją 60-tą rocznicę: pierwszego wyścigu Mistrzostw Świata Fomuły 1, w którym modele te uplasowały się na pierwszym, drugim i trzecim miejscu. Inna legendą Alfa Romeo biorącą udział w wydarzeniu będzie 8C 2900 B Lungo. Skonstruowana w roku 1938, z nadwoziem Touring, to coupé koloru błękitnego wygrało Mille Miglia w roku 1947, zostając 11-tą i ostatnią Alfa Romeo, która wygrała słynny rajd Mille Miglia. Nazwa 'Lungo’ (długi) odnosi się do długiego rozstawu osi modelu 8C.
Z taką „próbką dziedzictwa” Alfa Romeo zostanie przedstawiona podczas 60. Pebble Beach Concours d’Elegance, a odwiedzający mogą być pewni, że przeżyją doświadczenie, które będzie przejawem pasji i doskonałości w dziedzinie motoryzacji, z których marka słynie w świecie.
Samochody Alfa Romeo pochodzące z Muzeum Alfa Romeo biorące udział w tegorocznym Pebble Beach Concours d’Elegance:
- A.L.F.A. 24 HP, 1910
- RL Targa Florio, 1923
- Gran Premio Tipo A, 1931
- Gran Premio Tipo B – „P3” aerodinamica, 1934
- Gran Premio Tipo 158 „Alfetta”, 1938
- 8C 2900 B Lungo, 1938
- 1900 C52 Disco Volante spider, 1952
Źródło: alfaromeopress.pl
Jeśli nasz serwis przypadł Ci do gustu, mamy małą prośbę – postaw nam wirtualną kawę. Ta filiżanka nie tylko nas rozgrzeje, ale też doda nam energii do dalszej pracy nad serwisem, aby był jeszcze lepszy. Twój gest to dla nas znak, że doceniasz naszą pasję i zaangażowanie. Dziękujemy, że jesteś z nami!