Porsche na Ultrace – górskie DNA w nowoczesnych maszynach

Ultrace, jedno z najbardziej prestiżowych wydarzeń motoryzacyjnych w Europie, gromadzące niemal tysiąc starannie wyselekcjonowanych samochodów z całego kontynentu, po raz kolejny odbędzie się na Tarczyński Arena we Wrocławiu. W tym roku Porsche Polska i Porsche Centrum Wrocław przygotowały dla uczestników i gości szczególną atrakcję – prezentację modeli, które łączą dziedzictwo wyścigowe marki z najnowszymi osiągnięciami w dziedzinie sportowych samochodów.

Dziedzictwo sportowe Porsche w centrum uwagi

Na stoisku Porsche zaprezentowane zostaną dwa legendarne modele z kolekcji Porsche Museum – Porsche 909 Bergspyder z 1968 roku oraz Porsche Boxster Bergspyder z 2015 roku. Te wyjątkowe samochody reprezentują ewolucję filozofii konstrukcyjnej Porsche ukierunkowanej na maksymalne ograniczenie masy przy zachowaniu niezrównanej dynamiki jazdy.

Reklama

Porsche 909 Bergspyder z 1968 r. to najlżejszy samochód wyścigowy, jaki kiedykolwiek zbudowało Porsche. Ważący zaledwie 384 kilogramy (łącznie z olejem i paliwem), był wyposażony w 8-cylindrowy silnik boxer o pojemności 1981 ccm, generujący moc 203 kW (275 KM). Samochód reprezentował szczyt rozwoju technicznego wyścigowych samochodów Porsche przeznaczonych do wyścigów górskich. Jego karoseria z włókna szklanego ważyła jedynie 10 kilogramów, ramę wykonano z aluminium, a sprężyny śrubowe z tytanu.


Porsche Boxster Bergspyder z 2015 roku powstał jako hołd dla legendarnego 909 Bergspyder. Bazując na Boxsterze generacji 981, inżynierowie Porsche stworzyli jednoosobowy samochód sportowy bez składanego dachu, klamek drzwiowych i przedniej szyby. Napędzany 6-cylindrowym silnikiem boxer o pojemności 3800 ccm i mocy 289 kW (393 KM), osiągał stosunek mocy do masy wynoszący 2,88 kg/KM. Samochód był o 185 kilogramów lżejszy od seryjnego Boxster Spyder i przyspieszał od 0 do 100 km/h w nieco ponad 4 sekundy.

Współczesny minimalizm

Obok historycznych modeli, na stoisku zostanie zaprezentowany Porsche 718 Spyder RS – ostatni, najmocniejszy roadster z centralnie umieszczonym silnikiem w historii marki. Ten bezkompromisowy samochód sportowy wyposażony jest w wysokoobrotowy, wolnossący 6-cylindrowy silnik boxer o pojemności 4 litrów z modelu 911 GT3, generujący moc 368 kW (500 KM).

718 Spyder RS wyróżnia się ręcznie obsługiwanym, ultralekkim dachem składającym się z dwóch demontowanych części, purystycznym wnętrzem oraz masą własną wynoszącą 1410 kg. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,4 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 308 km/h. Wloty powietrza za zagłówkami zapewniają jeszcze bardziej intensywne wrażenia akustyczne płynące z ekspresyjnego dźwięku silnika.

O Ultrace

Ultrace to wyjątkowe wydarzenie motoryzacyjne gromadzące setki starannie wyselekcjonowanych samochodów z całej Europy. Przez ponad dekadę istnienia marka stworzyła nowy standard wydarzeń motoryzacyjnych. Coroczne spotkanie stworzone dla entuzjastów prezentuje najlepsze realizacje branży custom car oraz najcenniejsze perły motoryzacyjne znalezione w całej Europie.

Od innych wydarzeń Ultrace odróżnia restrykcyjny proces selekcji samochodów dołączających do wystawy. Spośród kilkunastu tysięcy zgłoszeń tylko najlepsze z pojazdów mają szansę pojawić się wśród tysiąca starannie wybranych samochodów. Tegoroczny Ultrace odbędzie się już w najbliższy weekend, 28 i 29 czerwca.

Źródło, Zdjęcia: Porsche – informacja prasowa

guest
0 komentarzy
najnowszy
najstarszy
Inline Feedbacks
View all comments
Poprzedni wpis
70 lat legendy - Mercedes-Benz świętuje zwycięstwo w Mille Miglia 1955

Mercedes-Benz Classic ożywia historię Mille Miglia 1955

Następny wpis
Maserati na 1000 Miglia 2025 – klasyka, która wciąż zachwyca

Maserati na 1000 Miglia 2025 - klasyka, która wciąż zachwyca

Reklama