Quadrifoglio Super Sport – hołd dla Alfy Romeo 6C 1500 Super Sport
Alfa Romeo przedstawia nową, limitowaną serię specjalną Giulia i Stelvio Quadrifoglio Super Sport, nowy rozdział w pamiętnej historii marki będącej symbolem szlachetnego włoskiego sportu, która od momentu swojego powstania w 1923 roku reprezentuje ciągłe dążenie do doskonałości technicznej zarówno w samochodach wyścigowych, jak i tych z seryjnej produkcji.
Giulia i Stelvio Quadrifoglio Super Sport to limitowana edycja wyprodukowana w ilości zaledwie 275 egzemplarzy modelu Giulia i 175 modelu Stelvio, które będą sprzedawane na całym świecie. Łącznie 450 samochodów, ambasadorów kultowego sportowego charakteru, doskonałości technicznej i technologii, które zawsze plasowały te dwa modele na szczycie swoich segmentów pod względem zachowania na drodze i stosunku mocy do masy, zapewniając wyjątkowe, bezpośrednie i wciągające wrażenia z jazdy jakie oferuje prawdziwa Alfa Romeo.
Hołd dla Alfy 6C 1500 Super Sport i jej legendarnego zwycięstwa w rajdzie Mille Miglia w 1928 roku
Po zajęciu przyzwoitego miejsca w pierwszej edycji „najpiękniejszego wyścigu świata”, w 1928 roku 6C 1500 Super Sport (Mille Miglia Speciale) prowadzona przez Giuseppe Campariego i Giulio Ramponiego zdominowała rajd Mille Miglia, odbywający się w dniach od 31 marca do 1 kwietnia. Po maratonie liczącym 1621 km, tylko 40 z 82 startujących samochodów dotarło do mety, a przed nimi pojawił się opływowy spider Zagato, który ukończył wyścig w 19 godzin, 14 minut i 5 sekund ze średnią prędkością 84,128 km/h. Dla marki Alfa Romeo było to pierwsze z serii 11 zwycięstw w rajdzie Mille Miglia, rekord, który do tej pory nie został pobity. Było to również pierwsze ważne zwycięstwo nowego modelu 6C 1500, prekursora nowej generacji samochodów Alfa Romeo zaprojektowanych przez Vittorio Jano.
Źródło: YouTube/Automobilia_pl/Alfa Romeo
Centrum Stylu Alfy Romeo reinterpretuje emblemat Quadrifoglio
Aby nadać limitowanej edycji specjalnej jeszcze większą wyjątkowość i podkreślić nierozerwalną więź ze światem wyścigów, Centrum Stylu Alfy Romeo pracowało nad reinterpretacją Quadrifoglio, symbolu, który od dawna utożsamia najbardziej ekstremalne osiągi w gamie modelowej. Po raz pierwszy w ponad 100-letniej historii Quadrifoglio białe tło trójkąta, który tradycyjnie otacza zieloną czterolistną koniczynę, ustępuje miejsca czerni, kolorowi, który nadaje ikonicznemu logo jeszcze większą śmiałość i solidność. W ubiegłym roku, z okazji stulecia istnienia marki, logo Quadrifoglio zostało ozdobione złotą ramą i datami (1923–2023), które definiują stulecie pasji pod znakiem sportu, osiągów i wyścigów.
Alfa Romeo 6C 1500 Super Sport
Dzień po wygraniu mistrzostwa świata za kierownicą Tipo P2, Vittorio Jano odpowiedział na zapotrzebowanie na nowy samochód drogowy o średniej pojemności skokowej i doskonałych osiągach, projektując model 6C 1500, którego zapowiedź pokazano publiczności na salonie samochodowym w Paryżu w 1925 roku pod inicjałami NR („Nicola Romeo”). Jednak nowy samochód – wyposażony w 6-cylindrowy silnik rzędowy o pojemności 1487 cm3 i mocy 44 KM – musiał poczekać do 1927 roku, aby wejść do produkcji.
Odniósł on natychmiastowy sukces, zarówno na rynku, jak i w wyścigach; często i szybko pojawiały się jego stale udoskonalane wersje o zwiększonej mocy, w tym najwyższej klasy wersja Super Sport z doładowaniem i „stałą głowicą” o mocy 84 KM i prędkością maksymalną 155 km/h.
W 1928 roku, do drugiego wyścigu Mille Miglia Alfa Romeo zgłosiła sześć samochodów. Kierowcami byli Bruno Presenti, Attilio Marinoni, Giovan Battista Guidotti i, przede wszystkim, Giuseppe Campari, który wraz z Giulio Ramponim zasiadał w modelu 6C 1500 noszącym inicjały MMS („Mille Miglia Speciale”), udoskonalonym przez Jano pod kątem balansu masy. W pierwszej części wyścigu pokonali zagrożenie ze strony trzech oficjalnych samochodów Bugatti prowadzonych przez Gastone Brilli-Peri, Pietro Bordino i Tazio Nuvolari. Na punkcie kontrolnym w Rzymie duet Campari – Ramponi objął prowadzenie, które utrzymał aż do mety w Brescii, kończąc wyścig na pierwszym miejscu w klasyfikacji generalnej ze średnią prędkością 84,128 km/h. W latach 1927-1929, oprócz sukcesów w wyścigach, kolejne wersje modelu 6C 1500 zapewniły Alfie Romeo znakomite wyniki handlowe: sprzedano aż 1064 egzemplarze, co jak na tamte czasy było wynikiem wzbudzającym szacunek.
Źródło/Foto: Alfa Romeo
Jeśli nasz serwis przypadł Ci do gustu, mamy małą prośbę – postaw nam wirtualną kawę. Ta filiżanka nie tylko nas rozgrzeje, ale też doda nam energii do dalszej pracy nad serwisem, aby był jeszcze lepszy. Twój gest to dla nas znak, że doceniasz naszą pasję i zaangażowanie. Dziękujemy, że jesteś z nami!