Rallye Monte-Carlo Historique 2025 – Belgowie i Alfa na podium

Zespół z Belgii w składzie Michel Decremer i Jennifer Hugo po raz kolejny udowodnił swoją dominację w Rallye Monte-Carlo Historique, zwyciężając w 27. edycji tego prestiżowego rajdu. Belgowie wywalczyli pierwsze miejsce jadąc Alfa Romeo Giulia TI z 1965, gdzie już od soboty utrzymywali się na prowadzeniu, aby przypieczętować swój sukces podczas finałowych nocnych odcinków na legendarnym Col de Turini.

Tegoroczna edycja rajdu rozpoczęła się w zimowej scenerii, gdzie śnieg pokrywał trasy wokół Valence. Zawodnicy musieli zmierzyć się z trudnymi warunkami, zanim dotarli do słonecznego Monako przez Alpy Górnej Prowansji. Wśród 219 załóg, które wyruszyły z różnych miast Europy, w ostatecznej klasyfikacji znalazło się 188 ekip.

Reklama

Na trasie pojawiły się samochody 34 producentów, a do ścisłej czołówki trafiły aż 9 różnych marek. Podium uzupełnili Hiszpanie Luis Climent Asensio i Carles Jimenez Valls (BMW 323i) oraz Włosi Fabrizio Rossi i Marco Frascaroli (Lancia Fulvia). W rywalizacji pań najlepsza okazała się szwajcarsko-belgijska załoga Carole Grimm i Ingrid Peeters jadąca Lancia Fulvia HF 1.6, zajmując 99 miejsce.

Spośród 10 marek, które triumfowały na poszczególnych etapach, największy sukces odniosło Porsche, zdobywając 6 zwycięstw. Tuż za nim uplasowały się BMW i Alfa Romeo (4), a także Lancia, Austin (3) oraz Volkswagen i Fiat (2). W rajdzie brały też udział takie marki jak Citroën, Opel i Ford, który zapisał się w historii tego rajdu, m.in. za sprawą 81-letniego Johna Buffuma, który poprowadził Forda Escorta do zwycięstwa na jednym z odcinków.

Rallye Monte-Carlo Historique 2025 to wydarzenie pełne emocji, pasji i legendarnych pojedynków, które po raz kolejny udowodniło, że klasyczna motoryzacja wciąż ma wielu oddanych fanów.

A tak przedstawia się tabela, z uwzględnieniem naszych polskich ekip.

Generalna klasyfikacjaNr startowyZałogaKrajSamochód
1200Michel Decremer i Jennifer HugoBelgiaAlfa Romeo Giulia TI (1965)
210Luis Climent Asensio i Carles Jimenez VallsHiszpaniaBMW 323i (1981)
3225Fabrizio Rossi i Marco FrascaroliWłochyLancia Fulvia Coupe (1966)
6120Andrzej Bans i Jerzy ChronowskiPolskaLancia Beta Monte-Carlo (1975)
88126Marcin Grabowski i Agnieszka Bohosiewicz-GabrowskaPolskaPorsche 924 Turbo (1979)
143232Michał Kowalik i Bartosz BalickiPolskaTriumph TR3A (1973)

Źródło/Zdjęcia: ACM

guest
0 komentarzy
najnowszy
najstarszy
Inline Feedbacks
View all comments
Poprzedni wpis

Frazer Nash Le Mans Replica - legenda brytyjskiego motorsportu

Następny wpis
Sprinter pierwszej generacji T 1N

Mercedes-Benz Sprinter - 30 lat legendarnego dostawczaka

Reklama