Czas szybko leci, pamiętam jak dziś, kiedy za czasów głębokiej komuny dostałem prospekt modelu Volvo 760, to było coś!, wówczas moi rodzice mieli Syrenę 105L.
Fot. Volvo | Volvo 780
W marcu 1985 roku, Volvo zaprezentowało rezultat współpracy pomiędzy Szwecją, a Włochami. Mówiono wówczas, iż jest to „włoski styl połączony ze szwedzką techniką”. Współpraca dotyczyła modelu 780, który został zaprojektowany i zbudowany w fabryce Bertone w Turynie. Prezentacja samochodu odbywał się na stoisku Volvo na Genewskich Targach Motoryzacyjnych. Nowy model nie był pierwszym z serii coupe szwedzkiego producenta. Przed nim były takie modele jak 1800 czy 262C, który również został zaprojektowany we Włoszech przez Carrozzeria Bertone.
Fot. Volvo | Volvo 262C
Volvo 780 jak na tamte czasy było niezwykle komfortowe, zarówno pod względem właściwości jezdnych, ale też i wyposażenia, które było w standardzie. Większość funkcjonalnych rzeczy, posiadało napęd elektryczny, np.: regulacja siedzeń, lusterka czy szyberdach. Samochód posiadał także klimatyzację, ABS, komputer pokładowy oraz zaawansowany zestaw car-audio. Auto nie było tanie, kosztowało 290.000 SEK, co było równowartością dwóch modeli Volvo 760 GLE! Do wyboru były trzy silniki, dwa benzynowe i jeden wysokoprężny.
Fot. Volvo | Volvo P1800
Samochód był skierowany głównie na rynek USA i Japonii oraz kliku krajów europejskich, w tym Szwecji. Produkcja samochodu została zakończona w 1990 roku, a liczba wyprodukowanych pojazdów wyniosła 8518 sztuk. Dzisiaj samochód jest mocno poszukiwanym egzemplarzem kolekcjonerskim przez miłośników marki Volvo.
Źródło: Volvo