25 lat temu zaprezentowano Volvo 780
Czas szybko leci, pamiętam jak dziś, kiedy za czasów głębokiej komuny dostałem prospekt modelu Volvo 760, to było coś!, wówczas moi rodzice mieli Syrenę 105L.
Fot. Volvo | Volvo 780
W marcu 1985 roku, Volvo zaprezentowało rezultat współpracy pomiędzy Szwecją, a Włochami. Mówiono wówczas, iż jest to „włoski styl połączony ze szwedzką techniką”. Współpraca dotyczyła modelu 780, który został zaprojektowany i zbudowany w fabryce Bertone w Turynie. Prezentacja samochodu odbywał się na stoisku Volvo na Genewskich Targach Motoryzacyjnych. Nowy model nie był pierwszym z serii coupe szwedzkiego producenta. Przed nim były takie modele jak 1800 czy 262C, który również został zaprojektowany we Włoszech przez Carrozzeria Bertone.
Fot. Volvo | Volvo 262C
Volvo 780 jak na tamte czasy było niezwykle komfortowe, zarówno pod względem właściwości jezdnych, ale też i wyposażenia, które było w standardzie. Większość funkcjonalnych rzeczy, posiadało napęd elektryczny, np.: regulacja siedzeń, lusterka czy szyberdach. Samochód posiadał także klimatyzację, ABS, komputer pokładowy oraz zaawansowany zestaw car-audio. Auto nie było tanie, kosztowało 290.000 SEK, co było równowartością dwóch modeli Volvo 760 GLE! Do wyboru były trzy silniki, dwa benzynowe i jeden wysokoprężny.
Fot. Volvo | Volvo P1800
Samochód był skierowany głównie na rynek USA i Japonii oraz kliku krajów europejskich, w tym Szwecji. Produkcja samochodu została zakończona w 1990 roku, a liczba wyprodukowanych pojazdów wyniosła 8518 sztuk. Dzisiaj samochód jest mocno poszukiwanym egzemplarzem kolekcjonerskim przez miłośników marki Volvo.
Źródło: Volvo
Jeśli nasz serwis przypadł Ci do gustu, mamy małą prośbę – postaw nam wirtualną kawę. Ta filiżanka nie tylko nas rozgrzeje, ale też doda nam energii do dalszej pracy nad serwisem, aby był jeszcze lepszy. Twój gest to dla nas znak, że doceniasz naszą pasję i zaangażowanie. Dziękujemy, że jesteś z nami!