Ferrari 365 GTC/4 by Pininfarina Ferrari 365 GTC/4 by Pininfarina

Ferrari 365 GTC/4, to nim jeździły gwiazdy Hollywood

Ferrari 365 GTC/4, zaprojektowane przez Filippo Sapino z Pininfariny, zadebiutowało na Geneva Motor Show w 1971 roku, oferując nową jakość stylistyczną i technologiczną w gamie Ferrari. Samochód wyróżniał się płynnym, klinowym kształtem, będącym istotnym odejściem od bardziej tradycyjnych projektów poprzedników. Model ten, będący swoistym pomostem między 365 GTC a 365 GT 2+2, zyskał uznanie jako elegancki i wszechstronny odpowiednik kultowego 365 GTB/4 „Daytona”.

Wyprodukowano zaledwie około 500 egzemplarzy 365 GTC/4, co czyni ten model wyjątkowym wśród miłośników motoryzacji. Prezentowany egzemplarz wyjechał z fabryki w 1972 roku. W standardzie wyposażono go w licznik mil, elektryczne szyby oraz klimatyzację. Importowany do Stanów Zjednoczonych, został sprzedany przez renomowanego dystrybutora Williama Harraha.

Reklama

Pod koniec lat 70. właścicielem tego egzemplarza był Michael Ovitz, wpływowy agent talentów z Hollywood, który zlecił zmianę koloru karoserii na czarny i modernizację wnętrza. W latach 80. samochód trafił do Sylvestra Stallone, który jako entuzjasta motoryzacji dbał o jego serwis.

Po erze hollywoodzkich gwiazd, samochód znalazł się w rękach kolejnych pasjonatów. W 1992 roku został nabyty przez ojca obecnego właściciela, który przez lata dbał o jego konserwację. W 2024 roku przeszedł gruntowny serwis u specjalisty Toma Yanga, co potwierdza dbałość o zachowanie jego oryginalnej jakości.

Ferrari 365 GTC/4 to przykład harmonijnego połączenia włoskiego stylu, luksusu i osiągów. Ten wyjątkowy samochód jest nie tylko ikoną designu, ale również świadectwem długiej tradycji Ferrari, przyciągającym uwagę każdego entuzjasty motoryzacji.

Szacowana cena samochodu na aukcji: 120 000 – 140 000 euro.

Źródło/Zdjęcia: RM Sotheby’s

guest
0 komentarzy
najnowszy
najstarszy
Inline Feedbacks
View all comments
Poprzedni wpis
Renault 5 Turbo 2

Renault 5 Turbo 2 – legendarny hatchback z rajdową duszą

Następny wpis
Jacky Ickx i Porsche 956

Jacky Ickx – mistrz deszczu i legenda wyścigów motoryzacyjnych

Reklama