Mały, ale wariat - Alfa Romeo Giulietta Spider Mały, ale wariat - Alfa Romeo Giulietta Spider

Mały, ale wariat – Alfa Romeo Giulietta Spider

W latach 50. XX wieku Alfa Romeo opracowała przepis na samochód, który łączy kompaktowe rozmiary z osiągami godnymi wyścigowej legendy. Tak narodziła się Giulietta – a dokładnie jej najbardziej zmysłowa wersja: Spider. To auto, zaprezentowane po raz pierwszy w 1955 roku, zapisało się w historii jako jedno z najbardziej emocjonujących roadsterów swoich czasów.

Pod maską krył się niewielki, ale żwawy czterocylindrowy silnik o pojemności 1290 cm³ z charakterystycznym dla Alfy systemem Twin Cam i blikiem wykonanym z lekkiego stopu aluminium. Taka konfiguracja pozwalała osiągać wysokie obroty i zapewniała dynamiczne przyspieszenie. Co więcej, Giulietta Spider miała znakomite właściwości jezdne, precyzyjne prowadzenie i solidne hamulce – zestaw, który pozwalał konkurować z np. Porsche 356 Speedster.

Reklama

Model ten zaprojektowała pracownia Pinin Farina, co gwarantuje ponadczasową linię nadwozia – pełną włoskiego smaku i lekkości. Ale Giulietta Spider to nie tylko piękno – to również historia motorsportu. Opisywany egzemplarz brał udział w licznych wyścigach SCCA (Sports Car Club of America), co potwierdzają dzienniki wyścigowe.

Ciekawostką jest zastosowanie pięciobiegowej skrzyni biegów – modyfikacja wymagająca przeróbki elementów ramy, co świadczy o precyzyjnym podejściu do osiągów. Obecnie Giulietta wyposażona jest w silnik typu 530 o pojemności 1.3 litra, znany z późniejszych modeli GT 1300 Junior.

Dla miłośników klasyki i wyścigów, Giulietta Spider to nie tylko auto – to emocje zamknięte w metalowej sylwetce. Gotowa na kolejne przygody na torach świata, wciąż kusi lekkością i temperamentem – prawdziwa włoska dusza na kołach.

Szacowana cena samochodu na aukcji: 36 000 – 55 000 euro.

Źródło, Zdjęcia: RM Sotheby’s | link do aukcji

guest
0 komentarzy
najnowszy
najstarszy
Inline Feedbacks
View all comments
Poprzedni wpis
Alfa Romeo na zlocie Forza Italia 2025

Alfa Romeo na zlocie Forza Italia 2025

Następny wpis
Lamborghini Polo Storico - 10 lat troski o historię legendy motoryzacji

Dziedzictwo Lamborghini - co kryje Archiwum Polo Storico?

Reklama