Mercedes-Benz 770 K Pullman Cabriolet by Voll & Ruhrbeck Mercedes-Benz 770 K Pullman Cabriolet by Voll & Ruhrbeck

Mercedes-Benz 770 K Pullman Cabriolet – iście królewskie auto

Mercedes-Benz 770 (W07), znany również jako Großer Mercedes (Wielki Mercedes), był luksusowym samochodem produkowanym przez niemieckiego producenta Mercedes-Benz od 1930 do 1938 roku. W tym czasie powstało 117 egzemplarzy.

Wersja K w nazwie oznaczała „Kurzer Radstand”, co oznacza skrócony rozstaw osi. Samochód ten był jednym z najbardziej prestiżowych i ekskluzywnych modeli swoich czasów, dedykowanym dla najwyższych warstw społecznych, włączając w to głowy państw, arystokrację oraz najbogatszych biznesmenów. Najbardziej charakterystyczną cechą modelu 770 była elegancka chromowana chłodnica.

Reklama

Mercedes-Benz 770 K Pullman był wyjątkowy ze względu na swoje rozmiary, luksusowe wykończenie oraz zaawansowaną technikę dla swoich czasów. Był wyposażony w potężny silnik o pojemności 7,7 litra, który zapewniał znakomite osiągi jak na warunki tamtych lat. Samochód oferował niezwykły komfort jazdy, zarówno dla kierowcy jak i pasażerów, dzięki zastosowaniu zaawansowanych rozwiązań technicznych i wyjątkowej dbałości o szczegóły wykończenia wnętrza.

Model Pullman był specjalną wersją limuzyny, która oferowała jeszcze więcej miejsca i luksusu. Nazwa „Pullman” pochodzi od luksusowych wagonów kolejowych Pullmana, co miało podkreślić wyjątkowy komfort i przestrzeń oferowaną przez ten model. Samochód ten często był wybierany przez rządy i monarchie jako oficjalny pojazd dla najważniejszych uroczystości i ceremonii państwowych.

Warto zaznaczyć, że Mercedes-Benz 770 K Pullman, ze względu na swoje luksusowe cechy i ekskluzywność, był produkowany w bardzo ograniczonych ilościach, co czyni go dzisiaj niezwykle rzadkim i pożądanym zabytkiem wśród kolekcjonerów samochodów klasycznych.

Jednego z takich niezwykłych egzemplarzy Mercedesa 770 K z podwoziem o numerze 83807 prezentujemy na zdjęciach. Samochód został zamówiony przez króla Iraku, Faisala I w grudniu 1930 roku. Zabudowa samochodu została wykonana przez firmę Voll & Ruhrbeck, która znana była z eleganckiego wykonania i niezrównanej jakości, idealnie pasująca do symbolu królewskiej godności i prestiżu.

W 1957 roku, aby dokonać remontu generalnego tego historycznego samochodu, pojazd trafił z Iraku ponownie do Stuttgartu, po czym w 1958 roku zwrócono je królowi. W 1966 roku pojazd trafił na sprzedaż i został zauważony przez Indianapolis Motor Speedway Museum. Dzięki staraniom Antoniego „Tony’ego” Hulmana, pojazd bezpiecznie dotarł do Stanów Zjednoczonych, gdzie przez ponad pół wieku był okazjonalnie prezentowany, stając się jedną z gwiazd kolekcji.

Obecnie auto zostało wystawione na sprzedaż, a jego cena aukcji szacowana jest na kwotę 2 300 000 – 2 800 000 euro.

Zdjęcia: RM Sotheby’s

guest
0 komentarzy
najnowszy
najstarszy
Inline Feedbacks
View all comments
Poprzedni wpis
Chevrolet Corvette Sting Ray 'Split-Window' Coupe

Chevrolet Corvette Sting Ray 'Split-Window' - ikona amerykańskiej motoryzacji

Następny wpis

SEAT Malaga czyli pierwszy sedan hiszpańskiej marki

Reklama