Mercedes-Benz 300 Sc Cabriolet Mercedes-Benz 300 Sc Cabriolet

Mercedes-Benz 300 Sc

Seria 300 z początku lat 50. XX wieku stanowi kulminacyjny punkt w historii marki, będąc uznawaną za ostatni model zbudowany z prawdziwym rzemieślniczym zaangażowaniem. Mercedes-Benz 300 to pojazd, który łączy w sobie przedwojenną elegancję z nowoczesną prostotą, reprezentując wyjątkową jakość wykonania i luksus, jaki trudno dziś znaleźć w masowej produkcji.

Każdy egzemplarz serii 300 został zbudowany na owalnej ramie rurowej, wyposażony w niezależne zawieszenie oraz sześciocylindrowy silnik, który swoimi korzeniami sięgał wyścigowych modeli Mercedes-Benz. Szczególnie dwudrzwiowe wersje wyróżniały się niezrównaną jakością, zastosowaniem najlepszych materiałów, takich jak polerowane drewno czy luksusowa skóra na siedzeniach, co czyniło je jednymi z najdroższych samochodów świata w tamtym okresie.

Reklama

Następcą oryginalnej linii 300 S był model 300 Sc, wzbogacony o silnik z mechanicznym wtryskiem paliwa Bosch, który oferował moc 173 KM i poprawione prowadzenie dzięki ulepszonej tylnej osi wahliwej. Produkcja ograniczona do zaledwie 200 egzemplarzy, w tym 49 kabrioletów, podkreśla ekskluzywność tego modelu.

Prezentowany egzemplarz z 1950 roku, jest jeden z wczesnych modeli 300 Sc Cabriolet, dostarczony pierwotnie do Belgii, mógł być przeznaczony dla rodziny królewskiej, co dodaje tajemniczości jego historii. Po wielu latach i zmianach właścicieli, samochód trafił do rąk eksperta Chucka Brahmsa mieszkającego w USA, gdzie został odrestaurowany do stanu niemalże lepszego niż nowy, zdobywając pierwsze miejsce na konkursie Pebble Beach Concours d’Elegance w 1986 roku.

Seria 300 Mercedes-Benz jest nie tylko świadectwem niezrównanego rzemiosła, ale także ikoną stylu, która przetrwała próbę czasu. Dzięki swojej historii, rzadkości i niezwykłemu wykonaniu, pozostaje jednym z najbardziej pożądanych i szanowanych modeli wśród kolekcjonerów i miłośników motoryzacji na całym świecie.

Szacowana cena samochodu na aukcji: 600 000 – 750 000 euro.

Źródło/Foto: RM Sotheby’s

guest
0 komentarzy
najnowszy
najstarszy
Inline Feedbacks
View all comments
Poprzedni wpis

SEAT Malaga czyli pierwszy sedan hiszpańskiej marki

Następny wpis
Ferrari 512 TR

Ferrari 512 TR

Reklama