W 1963 roku niemiecka firma NSU zaprezentowała światu pierwszy seryjnie produkowany samochód z silnikiem Wankla – NSU Spider. Ten kompaktowy roadster, oparty na modelu Prinz Sport, był nie tylko technologicznym przełomem, ale także zapowiedzią nowej ery w inżynierii motoryzacyjnej.
Sercem Spidera był silnik Wankla o pojemności 498 cm³, generujący 50 KM. Dzięki kompaktowej konstrukcji i mniejszej liczbie ruchomych części, silnik ten oferował płynną pracę i wysoką kulturę jazdy.
Projekt nadwozia autorstwa włoskiego studia Bertone nadawał Spiderowi elegancki i sportowy wygląd. Samochód osiągał prędkość maksymalną 155 km/h i przyspieszał od 0 do 100 km/h w około 14 sekund, co było imponującym wynikiem dla pojazdu o masie 700 kg.
Produkcja NSU Spider zakończyła się w 1967 roku po wyprodukowaniu nieco ponad 2 tys. egz., co czyni go dziś rzadkim i poszukiwanym klasykiem. Mimo początkowych problemów technicznych, Spider utorował drogę dla przyszłych modeli z silnikiem Wankla, takich jak np. NSU Ro 80.
Prezentowany egzemplarz pochodzi z 1966 roku, wykończony w efektownej czerwieni z czarno-czerwonym wnętrzem i czarnym dachem, został zakupiony do prywatnej kolekcji w 2022 roku. Auto stanowi doskonały przykład rzadkiego połączenia włoskiego designu i przełomowej myśli technicznej.
Szacowana cena samochodu na aukcji: 20 000 – 30 000 franków szwajcarskich.
Źródło: Bonhams|Cars, Wikipedia, Zdjęcia: Bonhams|Cars | link do aukcji