Sears Auto-Cycle – motocykl z katalogu pocztowego

Firma Sears, znana przede wszystkim jako wielka sieć domów towarowych w Stanach Zjednoczonych, w pewnym okresie swojej historii zajmowała się także sprzedażą motocykli. W latach 1908-1916 Sears Roebuck & Co. oferował motocykle pod marką Sears Motorcycles. Motocykle były sprzedawane przez katalogi pocztowe, co było innowacyjnym podejściem do sprzedaży pojazdów w tamtym czasie.

Oferowane przez Sears motocykle były produkowane przez różne firmy. Promowane jako niedrogie, ale solidne pojazdy, dostępne dla szerokiej gamy klientów dzięki sprzedaży katalogowej, która umożliwiała zakup z dowolnego miejsca w Stanach Zjednoczonych.

Reklama

Prezentowany motocykl pochodzi z 1911 roku i był prezentowany w dedykowanym katalogu Sears Auto-Cycle, gdzie firma szczyciła się, że motocykl ten generuje „nie mniej niż 4,5 KM”, co w tamtych czasach było imponującym osiągnięciem. Każda maszyna przed wysyłką przechodziła dokładne testy fabryczne i drogowe, a następnie była demontowana do transportu w drewnianej skrzyni, co zapewniało bezpieczeństwo i minimalizowało ryzyko uszkodzeń.

Niedługo po sukcesie pierwszego modelu, Sears zaprezentował kolejny motocykl pod nazwą Thor IV, produkowany przez Aurora Automatic Machine Company z Illinois. Thor IV, z jednobiegowym silnikiem o większej pojemności i mocy niż jego poprzednik, oferował również nowocześniejsze rozwiązania, takie jak pneumatyczne zawieszenie przedniego widelca. Charakterystycznym elementem obu modeli była paskowa transmisja oraz zbiornik paliwa umieszczony między górnymi rurami ramy.

Motocykle te były dość popularne w swoim czasie, ale z różnych przyczyn Sears ostatecznie zaprzestał produkcji i sprzedaży motocykli. Dzisiaj, motocykle te są postrzegane jako ciekawy element historii motoryzacji i są poszukiwane przez kolekcjonerów.

Szacowana cena motocykla na aukcji: 37 000 – 55 000 euro.

Źródło/Foto: RM Sotheby’s

guest
0 komentarzy
najnowszy
najstarszy
Inline Feedbacks
View all comments
Poprzedni wpis

Pierce-Arrow Model 133 Touring czyli luksus w całej klasie

Następny wpis

Zakończenie 26. Rajdu Monte Carlo Historique - wyniki

Reklama