Selbst tragend po niemiecku znaczy samonośny

Na początku XX wieku, kiedy Karl Kässbohrer nawiązał kooperację z Daimler Engine Company, współpraca obu firm polegała zabudowie pojazdów Daimlera nadwoziem typu Landaulet oraz produkcji limuzyn typu Phaeton.

Fot. Daimler

Reklama

Kolejnym etapem w życiu zakładów z Ulm było stopniowe przestawienie się na projektowanie i wytwarzanie zabudów służących do przewozu osób. Początkowo bazowano na podwoziach firmy Saurer, następnie wykorzystywano do tego podwozia Daimler-Benz. Pod koniec lat 30. zakłady Kässbohrer były największym producentem autobusów na świecie.

Fot. Daimler

Po II wojnie światowej nastąpiła kontynuacja produkcji autobusów, które w 1950 r. otrzymały po raz pierwszy nazwę SETRA (model S 8 o nadwoziu samonośnym), skrót literowy z jęz. niemieckiego od selbst tragend czyli samonośny.

Fot. Daimler

W tym roku przypada 100. rocznica rozpoczęcia współpracy pomiędzy dwoma firmami, która trwa do dziś. Łączy ich SETRA, która należy do grupy EvoBus GmbH, wchodzącej w skład koncernu Daimler AG.
Rok 2010 to również 60-lecie marki SETRA.

Firma Kässbohrer nie tylko współpracował z samym Daimlerem ale też takimi markami jak Opel, Adler czy NSU.

Źródło: Daimler

guest
0 komentarzy
najnowszy
najstarszy
Inline Feedbacks
View all comments
Poprzedni wpis

Sztywna "klatka" Mercedesa

Następny wpis

Motoryzacyjna uczta czyli Rallye Monte Carlo Historique cd.

Reklama