Selbst tragend po niemiecku znaczy samonośny
Na początku XX wieku, kiedy Karl Kässbohrer nawiązał kooperację z Daimler Engine Company, współpraca obu firm polegała zabudowie pojazdów Daimlera nadwoziem typu Landaulet oraz produkcji limuzyn typu Phaeton.
Fot. Daimler
Kolejnym etapem w życiu zakładów z Ulm było stopniowe przestawienie się na projektowanie i wytwarzanie zabudów służących do przewozu osób. Początkowo bazowano na podwoziach firmy Saurer, następnie wykorzystywano do tego podwozia Daimler-Benz. Pod koniec lat 30. zakłady Kässbohrer były największym producentem autobusów na świecie.
Fot. Daimler
Po II wojnie światowej nastąpiła kontynuacja produkcji autobusów, które w 1950 r. otrzymały po raz pierwszy nazwę SETRA (model S 8 o nadwoziu samonośnym), skrót literowy z jęz. niemieckiego od selbst tragend czyli samonośny.
Fot. Daimler
W tym roku przypada 100. rocznica rozpoczęcia współpracy pomiędzy dwoma firmami, która trwa do dziś. Łączy ich SETRA, która należy do grupy EvoBus GmbH, wchodzącej w skład koncernu Daimler AG.
Rok 2010 to również 60-lecie marki SETRA.
Firma Kässbohrer nie tylko współpracował z samym Daimlerem ale też takimi markami jak Opel, Adler czy NSU.
Źródło: Daimler