SL czyli „Super-Light”
Wszystko zaczęło się w na początku lat 50., kiedy to firma Mercedes-Benz zaprezentował na Międzynarodowej Wystawie Samochodów w Nowym Jorku model 190 SL (seria W 121), określany mianem auta sportowo-turystycznego, który zapoczątkował nową linię kabrioletów z oznaczeniem SL „Super-Light”.
Fot. Daimler | Mercedes-Benz 190 SL (seria W 121)
R e k l a m a
Linia ta w porównaniu do Gullwinga (o iście sportowym charakterze, który był produkowany równoległe), przeznaczona była do nieco innego odbiorcy. Miało to być auto do codziennego użytku, ze składanym dachem, z miejscem dla dwóch pasażerów czyli typowy kabriolet z lekką nutą sportową.
Fot. Daimler | Międzynarodowa Wystawa Samochodów w Nowy Jorku, 1954r.
Mercedes odcinał się od twierdzenia, że jest to młodszy brat modelu 300 SL „Gullwing”, a wysokiej jakości produkt w nowej klasie aut pod flagą M-B. W kolejnych latach samochód ulegał modyfikacjom, gdzie pojawiły się kolejne wersje: W113 SL „Pagoda SL” (1963r.), R 107 (1971r.), R 129 (1989r.), R230 (2001r.).
Fot. Daimler | Mercedes-Benz 190 SL (seria W 121), ostatni rok produkcji.
Fot. Daimler | Mercedes-Benz 190 SL (seria W 121). Reklama z 1956 r.
Źródło: Daimler