Lancia Delta Miki Biasiona otrzymuje „Certyfikat Autentyczności”

W Stellantis Heritage Hub, Luca Napolitano, dyrektor generalny marki Lancia i Roberto Giolito, dyrektor Stellantis Heritage, wręczyli „Certyfikat Autentyczności” modelowi, który zapisał się w historii motoryzacji, a zwłaszcza sportów motorowych.

Jest to Lancia Delta 4WD z 1986 roku, należąca do Massimo „Miki” Biasiona, jednego z najbardziej utytułowanych kierowców rajdowych wszech czasów.

Reklama

Fot. Lancia

Lancia Delta, w swoich różnych wersjach, zdominowała świat sportów motorowych od końca lat 80. do początku lat 90., zdobywając sześć tytułów Mistrza Świata Konstruktorów, cztery tytuły Mistrza Świata Kierowców i odnosząc ponad 40 indywidualnych zwycięstw, potwierdzając swoją pozycję najbardziej utytułowanego samochodu rajdowego wszech czasów.

Również dzięki Delcie, Lancia nadal pozostaje najbardziej utytułowaną marką rajdową w historii mającą na swoim koncie piętnaście Rajdowych Mistrzostw Świata, trzy Mistrzostwa Świata Konstruktorów i Endurance, jedno zwycięstwo w 1000 Miglia, dwukrotne w Targa Florio i jedno w Carrera Panamericana.

Fot. Lancia

Miki Biasion jest ważną postacią w historii sportów motorowych Lancii, dzięki jego kolejnym zwycięstwom w Mistrzostwach Świata w 1988 i 1989 roku za kierownicą Delty w barwach zespołu Martini Racing.

Uzyskany certyfikat potwierdza autentyczność samochodu i jest wynikiem rygorystycznego procesu kontroli i oceny przeprowadzanego przez producenta. Proces obejmuje ścisłą współpracę między technikami z działu Heritage a marką w celu ostatecznego potwierdzenia danych pojazdu. Właściciele samochodów, które pomyślnie przejdą kontrolę, otrzymują szczegółową dokumentację zawierająca m.in. „Certyfikat Autentyczności”, tabliczkę certyfikacyjną „Lancia Classiche” oraz broszurę zawierającą historię pojazdu, kryteria oceny i zdjęcia ocenianych komponentów.

Fot. Lancia

Lancia Delta to jeden z najbardziej kultowych samochodów w historii marki, również z punktu widzenia ponadczasowego designu. Jej najważniejsze elementy weszły do zbiorowej wyobraźni, stając się inspiracją podczas projektowania przyszłych modeli Lancia: ostre i geometryczne kształty charakteryzujące zarówno przód, jak i tył stanowią bowiem część historii wzornictwa marki.

Źródło: Lancia

guest
0 komentarzy
najnowszy
najstarszy
Inline Feedbacks
View all comments
Poprzedni wpis

Austro-Daimler ADS R "Sascha"

Następny wpis

Porsche upamiętnia historię modelu 959 Paris-Dakar

Reklama