Austro-Daimler ADS R „Sascha”

Budowa małych, lekkich samochodów sportowych z wykorzystaniem innowacyjnych technik i technologii od zawsze należy do tradycji Porsche. W historii producenta nieprzerwanie przewija się też inny motyw: przed skierowaniem do produkcji seryjnej nowatorskie rozwiązania muszą sprawdzić się w wyścigach.

Fot. Porsche | Austro-Daimler ADS R „Sascha”

Reklama

Fot. Porsche

Fot. Porsche

Już 100 lat temu Ferdinand Porsche, ówczesny szef rozwoju i produkcji w firmie Austro-Daimler, do zademonstrowania skuteczności swoich pomysłów wykorzystał ekstremalne warunki panujące w sporcie motorowym. I odniósł sukces – 2 kwietnia 1922 r. Austro-Daimler ADS R wygrał w wyścigu Targa Florio.

Fot. Porsche | Targa Florio, 2 kwietnia 1922 r., za kierownicą hrabia Aleksander „Sascha” Kolowrat, a za „1” Ferdinand Porsche

Fot. Porsche | Wyścig Targa Florio, 2 kwietnia 1922 r., za kierownicą Fritz Kuhn

Stając do walki przeciwko silnej konkurencji w najniższej klasie pojemności, pojazd odniósł w sycylijskich górach klasowe zwycięstwo. Projektując Austro-Daimlera ADS R, 46-letni wówczas Ferdinand Porsche zaufał zasadzie odpowiedniego stosunku mocy do masy, która do dziś jest charakterystyczną cechą wszystkich samochodów sportowych ze Stuttgartu-Zuffenhausen.

Fot. Porsche | Wyścig samochodowy (Riesrennen) w Grazu w Styrii w 1922 r.

Źródło: YouTube

Sto lat później zespół Porsche Heritage i Porsche Museum podjął się odrestaurowania tego zabytkowego samochodu.

Źródło: Porsche

guest
0 komentarzy
najnowszy
najstarszy
Inline Feedbacks
View all comments
Poprzedni wpis

72. rocznica uruchomienia produkcji w FSO - relacja

Następny wpis

Lancia Delta Miki Biasiona otrzymuje "Certyfikat Autentyczności"

Reklama