Austro-Daimler ADS R „Sascha”
Budowa małych, lekkich samochodów sportowych z wykorzystaniem innowacyjnych technik i technologii od zawsze należy do tradycji Porsche. W historii producenta nieprzerwanie przewija się też inny motyw: przed skierowaniem do produkcji seryjnej nowatorskie rozwiązania muszą sprawdzić się w wyścigach.
Fot. Porsche | Austro-Daimler ADS R „Sascha”
R e k l a m a
Fot. Porsche
Fot. Porsche
Już 100 lat temu Ferdinand Porsche, ówczesny szef rozwoju i produkcji w firmie Austro-Daimler, do zademonstrowania skuteczności swoich pomysłów wykorzystał ekstremalne warunki panujące w sporcie motorowym. I odniósł sukces – 2 kwietnia 1922 r. Austro-Daimler ADS R wygrał w wyścigu Targa Florio.
Fot. Porsche | Targa Florio, 2 kwietnia 1922 r., za kierownicą hrabia Aleksander „Sascha” Kolowrat, a za „1” Ferdinand Porsche
Fot. Porsche | Wyścig Targa Florio, 2 kwietnia 1922 r., za kierownicą Fritz Kuhn
Stając do walki przeciwko silnej konkurencji w najniższej klasie pojemności, pojazd odniósł w sycylijskich górach klasowe zwycięstwo. Projektując Austro-Daimlera ADS R, 46-letni wówczas Ferdinand Porsche zaufał zasadzie odpowiedniego stosunku mocy do masy, która do dziś jest charakterystyczną cechą wszystkich samochodów sportowych ze Stuttgartu-Zuffenhausen.
Fot. Porsche | Wyścig samochodowy (Riesrennen) w Grazu w Styrii w 1922 r.
Źródło: YouTube
Sto lat później zespół Porsche Heritage i Porsche Museum podjął się odrestaurowania tego zabytkowego samochodu.
Źródło: Porsche