Hołd dla Citroëna SM – DS Automobiles prezentuje SM TRIBUTE

Wiosną 2020 roku DS Automobiles, znane z awangardowego designu i innowacyjności, postanowiło odświeżyć legendarny model SM z 1970 roku. DS DESIGN STUDIO PARIS zorganizowało konkurs na reinterpretację tego kultowego samochodu, którego efekty pod nazwą #SM2020 zostały opublikowane w mediach społecznościowych. Otrzymane wówczas od społeczności opinie jasno pokazały, jak ważne jest dziedzictwo SM i DS, które wciąż fascynuje fanów motoryzacji na całym świecie.

Model SM, stworzony przez Roberta Oprona, był kwintesencją francuskiej innowacyjności. Jego aerodynamiczna sylwetka, potężny silnik V6 oraz hydropneumatyczne zawieszenie zapewniały wyjątkowe wrażenia z jazdy i luksus, który wyróżniał go wśród innych samochodów. Dlatego DS Automobiles postanowiło stworzyć coś więcej niż hołd – zaprezentowało SM TRIBUTE, reinterpretację SM, która łączy oryginalny styl z nowoczesnymi technologiami.

Reklama

SM TRIBUTE – nowa interpretacja klasyka

Thierry Metroz, dyrektor ds. projektowania w DS Automobiles, podkreślił, że celem było nie tylko zachowanie ducha oryginału, ale również wzbogacenie go o nowe, innowacyjne elementy. Dwukolorowe nadwozie, inspirowane złotym kolorem Gold Leaf z 1971 roku, stanowi symbol połączenia tradycji z nowoczesnością. Wykorzystano tu również zaawansowaną technologię, jak np. świecący ekran 3D, który zastąpił charakterystyczną maskownicę SM, oraz aerodynamiczne detale, które podkreślają smukłą, muskularną sylwetkę pojazdu.

Wnętrze – luksus i innowacja

Wnętrze SM TRIBUTE również nawiązuje do oryginału z 1970 roku, ale zostało unowocześnione, aby sprostać współczesnym wymaganiom. Znajdziemy tu charakterystyczne owalne zegary oraz deski rozdzielcze, wykonane z materiałów takich jak skóra i alcantara, co nadaje mu luksusowy wygląd. Dodatkowo, technologia steer-by-wire i wyświetlanie informacji wprost na linii wzroku kierowcy sprawiają, że SM TRIBUTE to pojazd na wskroś nowoczesny, choć zakorzeniony w tradycji.

SM TRIBUTE na Konkursie Elegancji Chantilly Arts et Élégance

DS Automobiles, partner Konkursu Elegancji Chantilly Arts & Elegance od jego pierwszej edycji w 2014 roku, przedstawia SM TRIBUTE w dziesiątą rocznicę konkursu odbywającego się we francuskich ogrodach Château de Chantilly. SM TRIBUTE prezentowany obok oryginalnego SM, weźmie udział w Konkursie Elegancji 15 września.

Źródło/Zdjęcia/Film: DS Automobiles

guest
0 komentarzy
najnowszy
najstarszy
Inline Feedbacks
View all comments
Poprzedni wpis

25 lat od debiutu Škody Fabii we Frankfurcie

Następny wpis

Stellantis Heritage na Chantilly Arts & Élégance 2024 - święto motoryzacyjnej elegancji

Reklama