Wynalazki Chevroleta
Po przejęciu przez General Motors w 1918 roku, Chevrolet został jedną z najpopularniejszych firm w Stanach Zjednoczonych. Milionowy egzemplarz został wyprodukowany w 1922 roku. Od 1927 roku tylko w Stanach Zjednoczonych Chevrolet sprzedawał milion samochodów rocznie. Stał się liderem rynku.
Powodów tego gwałtownego rozwoju dopatrywano się nie tylko w dobrze prosperującym rynku samochodowym czy zasadzie „wysokiej jakości za atrakcyjną cenę” wprowadzonej przez Duranta do polityki firmy. Sukcesy osiągane przez firmę w tym okresie były w dużej mierze zasługą inżynierów i konstruktorów, którzy opracowali szereg przełomowych i znaczących innowacji, a także mieli odwagę, aby te innowacyjne odkrycia wykorzystać przy produkcji samochodów o umiarkowanych cenach.
Fot. Chevrolet
Chevrolet był pierwszym producentem samochodów, który zastąpił rozrusznikiem niewygodne i niebezpieczne korby. Był także pierwszą firmą, która zaczęła standardowo wyposażać tańsze samochody w elektryczne reflektory przednie.
Oprócz tego Chevrolet oferował wiele innych popularnych opcji, takich jak wbudowane radio samochodowe (1924) czy szczęki hamulcowe (1930), połączone za pośrednictwem złączy, aby zwiększyć niewystarczającą siłę hamowania, co stanowiło powszechny problem w samochodach z tego okresu.
W 1929 roku Chevrolet wprowadził w samochodach użytkowych sześciocylindrowy silnik, który wkrótce ze względu na wyniki i wytrzymałość zyskał miano „żelaznego cudu”.
W 1934 roku Chevrolet wprowadził jeszcze jedno innowacyjne rozwiązanie motoryzacyjne niezależne zawieszenie przednich kół, co znacznie podniosło komfort jazdy. Jednak do prawdziwego przełomu w historii marki Chevrolet doszło za sprawą kilku modeli, które przez szereg lat utrzymywały się na pierwszej pozycji, dzięki wytrwałości we wprowadzaniu ultranowoczesnych koncepcji konstrukcji podwozia. Najlepiej ilustruje to skonstruowanie i wprowadzenie na rynek modelu Suburban.
Źródło: Chevrolet Polska
Jeśli nasz serwis przypadł Ci do gustu, mamy małą prośbę – postaw nam wirtualną kawę. Ta filiżanka nie tylko nas rozgrzeje, ale też doda nam energii do dalszej pracy nad serwisem, aby był jeszcze lepszy. Twój gest to dla nas znak, że doceniasz naszą pasję i zaangażowanie. Dziękujemy, że jesteś z nami!