DKW Monza oraz DKW F 91 na trasie Mille Miglia 2012
Żadna inna parada oldtimerów nie obrosła tak w mity, jak ten rajd pojazdów zabytkowych, żadne inne wydarzenie nie przyciąga tak wielu entuzjastów starych samochodów z całego świata. Do udziału w pełnym przygód rajdzie, który wystartował 17 maja, a zakończył się w tą niedzielę w miejscowości Brescia, Audi Tradition wystawiło dwa samochody DKW Monza i jedno DKW F91.
Fot. Audi | DKW Monza
R e k l a m a
W zakładach DKW, w latach pięćdziesiątych, wykonano ręcznie ok. 230 sztuk modelu Monza. Swoją nazwę to dwusuwowe coupé zawdzięcza rekordom uzyskanym w 1956 r. w wyścigu długodystansowym na torze w mieście Monza. Dzięki karoserii, wykonanej z tworzywa sztucznego, sportowe auto DKW waży 810 kg i należy do klasy pojazdów lekkich. Dziś Monza uchodzi za ikonę wzornictwa. Tym należącym już do klasyków motoryzacji autem, jadą w rajdzie szef stylistów Audi Wolfgang Egger i Fabrizio Giugiaro z Italdesign. Italdesign Giugiaro od maja 2010 r. jest częścią grupy Volkswagen i włączono je w struktury Lamborghini, spółki-córki firmy Audi.
Fot. Audi | DKM F 91
DKW F 91 największe sukcesy odnosił w 1954 r. Z jedynie 34 KM pod maską, Heinz Meier oraz jego pilot Hermann Luba zdobyli wtedy zwycięstwo w klasie do 1000 ccm i uzyskali w ten sposób wielki srebrny puchar rajdu Mille Miglia – Coppa argento grandissima. Jeszcze w tym samym roku, DKW F 91 zdobywając Mistrzostwo Europy dostarczył następny dowód niezwykłych możliwości tego auta.
Fot. Audi | DKM F 91
Na trasę rajdu o długości 1600 km, wiodącego w trzech etapach z Brescii przez Ferrarę do Rzymu i z powrotem, Audi Tradition wystawiło w sumie trzy załogi. Audi było również jednym z głównych sponsorów Mille Miglia w 2012 r.
Źródło: Audi