Syrena 100
Po prawie 4 letnim okresie prac nad konstrukcją nowego samochodu małolitrażowego 20 marca 1957 roku rozpoczęto produkcję modelu Syrena 100. W pierwszym roku wyprodukowano 200 sztuk Syren, których nadwozie w…
Po prawie 4 letnim okresie prac nad konstrukcją nowego samochodu małolitrażowego 20 marca 1957 roku rozpoczęto produkcję modelu Syrena 100. W pierwszym roku wyprodukowano 200 sztuk Syren, których nadwozie w…
Samochód zbudowany w 1957 roku na bazie modelu M20, w którym zamontowano matowe szyby tylne i boczne w przedziale sanitarnym, nosze, fotel dla obsługi medycznej oraz lampę sygnalizacyjną, z czerwonym…
W roku 1956 zaprezentowano pierwszy prototyp zmodernizowanej Warszawy. Model ten nosił oznaczenie M20 U. Charakteryzował się całkowicie zmienioną przednią częścią nadwozia. Nowa była maska silnika, błotniki przednie i tylne, zderzaki,…
W czerwcu 1955 roku na XXIV Międzynarodowych Targach Poznańskich, zaprezentowano po raz pierwszy publicznie prototypowy egzemplarz Syreny. Pojazd ten cieszył się znacznym zainteresowaniem odwiedzających targi. Fot. Album Samochodów FSO |…
Auto zbudowane na bazie samochodu osobowego Warszawa M20, posiadający ładowność 500kg. Budowę prototypu zakończono w 1957 roku, następnie podjęto decyzję o uruchomieniu jego produkcji. Fot. Album Samochodów FSO | Warszawa…
27 lutego, odbyła się prelekcja pt. „Założenia i kierunki rozwoju konstrukcji FSO Poloneza Analog” w Muzeum Motoryzacji – Oddział Muzeum Techniki przy ul. Filtrowej 62 w Warszawie. Prelekcję poprowadził autor…