Alfa Romeo i Stellantis Heritage na Milano AutoClassica
W dniach 15-17 listopada w Mediolanie odbyła się czternasta edycja Milano AutoClassica – wydarzenia łączącego entuzjastów motoryzacji, historyczne dziedzictwo oraz nowoczesne technologie. Targi, organizowane przez Fiera Milano, stały się miejscem spotkania przeszłości z przyszłością, prezentując ikoniczne modele samochodów i innowacyjne rozwiązania współczesnych producentów.
Szczególne miejsce na wystawie zajęło stoisko Stellantis Heritage – działu, który celebruje historię włoskich marek grupy Stellantis. Publiczność mogła podziwiać m.in. unikalne klasyki z kolekcji Alfa Romeo: Alfa Romeo 33 „Iguana” i 1750 Spider Veloce. Każdy z tych modeli podkreśla nie tylko piękno motoryzacyjnego designu minionych dekad, ale również troskę marki o zachowanie swojego dziedzictwa. Stellantis Heritage oferuje szeroką gamę usług konserwacyjnych i renowacyjnych, dostępnych dla prywatnych kolekcjonerów w wyspecjalizowanych warsztatach Officine Classiche w Turynie.
Nowoczesność na stoisku Alfa Romeo reprezentowały dwie wyjątkowe premiery: Alfa Romeo 33 Stradale oraz Alfa Romeo Junior. Pierwszy model to luksusowy „manifest” możliwości technologicznych i stylistycznych marki, odzwierciedlający ducha włoskiej inżynierii. Drugi, kompaktowy Junior, oznacza powrót Alfa Romeo do segmentu B, oferując szeroką gamę silników i sportowy charakter.
Milano AutoClassica to wydarzenie, które przyciąga uwagę nie tylko pasjonatów historii, ale także fanów nowoczesnych innowacji. Połączenie klasycznej elegancji i technologii przyszłości idealnie wpisuje się w obecne trendy motoryzacyjne, gdzie tradycja spotyka się z nowoczesnością, tworząc wyjątkowe doświadczenie zarówno dla widzów, jak i kolekcjonerów.
Alfa Romeo 33 „Iguana”
Alfa Romeo 33 „Iguana” to samochód, który na zawsze zapisał się w historii motoryzacji jako przełomowy przykład nowoczesnego designu. Powstały jako unikalny koncept, dziś stanowi część kolekcji Stellantis Heritage i znajduje się w Muzeum Historycznym Alfa Romeo w Arese. Swoją premierę miał w listopadzie 1969 roku na salonie samochodowym w Turynie, gdzie zachwycił publiczność i ekspertów. Jego autorem jest legendarny projektant Giorgetto Giugiaro, uznawany za jednego z najbardziej wpływowych designerów w dziejach motoryzacji.
33 „Iguana” została zbudowana na bazie technicznej modelu Alfa Romeo 33 Stradale, jednego z najbardziej wyjątkowych supersamochodów w historii marki. Ten koncept miał reinterpretować coupé o wysokiej wydajności, łącząc doskonałe osiągi z nowatorską stylistyką. Projekt wnętrza cechuje się prostotą i liniowością, która doskonale korespondowała z minimalistycznym trendem w późnych latach 60. i zapowiadała styl dekady lat 70.
Źródło/Zdjęcia: Alfa Romeo
Jeśli nasz serwis przypadł Ci do gustu, mamy małą prośbę – postaw nam wirtualną kawę. Ta filiżanka nie tylko nas rozgrzeje, ale też doda nam energii do dalszej pracy nad serwisem, aby był jeszcze lepszy. Twój gest to dla nas znak, że doceniasz naszą pasję i zaangażowanie. Dziękujemy, że jesteś z nami!