Audi Tradition przywozi do Kolonii na tegoroczne targi gamescom prawdziwą moc. Główną atrakcją będzie zwycięzca legendarnego Le Mans 24h w 2002 r., Audi R8 z numerem startowym 1. Ten 610-konny samochód wyścigowy zostanie zaprezentowany na stoisku GIANTS Software (hala 6, stoisko B061) w dniach 20-24 sierpnia. Wydawca GIANTS Software wprowadza na rynek 25 listopada symulator wyścigów Project Motor Racing, opracowany przez Straight4 Studios, w którym gracze będą mogli zasiąść za kierownicą kultowego zwycięzcy Le Mans.
Kai Mensing, odpowiedzialny za licencjonowanie w Audi Tradition, od ponad 25 lat nadzoruje integrację Audi z grami wideo. Od co najmniej tyle samo czasu jest również graczem. „To fascynujące obserwować, jak przez lata ewoluowały gry i społeczność graczy – dziś można tak głęboko zanurzyć się w świecie gry, że prawie zapomina się, że gra się w grę wideo – wszystko wydaje się niezwykle realne”, mówi Mensing. Szczególnie ekscytuje go najnowszy projekt: integracja Audi R8, zwycięzcy wyścigu Le Mans z 2002 r., z symulacją wyścigów Project Motor Racing. „Sporty motorowe zawsze mnie fascynowały. Możliwość samodzielnego prowadzenia historycznego samochodu wyścigowego w grze to niesamowite doświadczenie – sprawia, że te legendarne pojazdy wydają się naprawdę autentyczne i żywe”. Odwiedzający targi gamescom będą mogli nie tylko obejrzeć oryginalny samochód wyścigowy na stoisku GIANTS Software, ale także samodzielnie przetestować Project Motor Racing i sprawdzić swoje umiejętności. Osoba, która osiągnie najlepszy czas okrążenia w symulacji, zdobędzie tytuł profesjonalnego kierowcy symulacji i otrzyma ekskluzywną nagrodę.
Fakty i liczby – prototyp Audi R8 Le Mans na wystawie
Audi po raz pierwszy wzięło udział w 24-godzinnym wyścigu Le Mans w 1999 r. Odbywający się od 1923 r. klasyczny wyścig długodystansowy uważany jest za jeden z najtrudniejszych i najbardziej prestiżowych wyścigów na świecie. Audi R8R udowodniło swój potencjał od samego początku – trzecie i czwarte miejsce w 1999 r. było mocnym akcentem. W następnym roku Audi świętowało spektakularne zwycięstwo, zajmując wszystkie trzy pierwsze miejsca. W 2001 r. tytuł został obroniony. W 2002 r. Audi powróciło do Le Mans, aby zdobyć hat tricka. Tylko nielicznym producentom udało się wygrać Le Mans trzy razy z rzędu – a po południu 16 czerwca 2002 r. Audi dołączyło do tej elitarnej grupy, ponownie zajmując wszystkie miejsca na podium. Zwiedzający będą mogli podziwiać samochód prowadzony przez zwycięską trójkę – Franka Bielę, Toma Kristensena i Emanuele Pirro – na targach gamescom w stanie niemal identycznym jak w momencie przekroczenia linii mety, wraz z niewielkimi zadrapaniami i zabrudzeniami, które odzwierciedlają intensywność wyścigu.
Historia sukcesów Audi w tym tradycyjnym wyścigu – dostępna w formie książkowej:
Lars Krone/Alexander von Wegner: Audi at Le Mans. Wydanie Audi Tradition. Pierwsze wydanie 2023, 320 stron, 603 zdjęcia i ilustracje, Delius Klasing Verlag, Bielefeld. ISBN 978-3-667- 12652-8, cena: 59 EUR. Dostępna w księgarniach, w sklepie muzealnym Audi Forum Ingolstadt oraz w sklepie internetowym Audi Tradition pod adresem www.audi.de/tradition-parts
Wystawa specjalna „Audi w Le Mans. 24 Stunden am Limit” – do 2 listopada 2025 r. w Muzeum Augusta Horcha w Zwickau. Więcej informacji na stronie www.horch-museum.de
Audi R8 (2002) dane techniczne prototypu Le Mans:
- Silnik: V8 FSI, 4 zawory na cylinder
- Pojemność: 3600 cc
- Moc maksymalna: 610 PS (448 kW)
- Moment obrotowy: ponad 700 Nm
- Wymiary (dł. /wys. /szer.): 4650 / 2000 / 1080 mm
- Masa własna: 900 kg
Źródło, Zdjęcia: Audi – informacja prasowa