Audi Tradition prezentuje legendę Le Mans na targach gamescom Audi Tradition prezentuje legendę Le Mans na targach gamescom

Audi Tradition prezentuje legendę Le Mans na targach gamescom

Audi Tradition przywozi do Kolonii na tegoroczne targi gamescom prawdziwą moc. Główną atrakcją będzie zwycięzca legendarnego Le Mans 24h w 2002 r., Audi R8 z numerem startowym 1. Ten 610-konny samochód wyścigowy zostanie zaprezentowany na stoisku GIANTS Software (hala 6, stoisko B061) w dniach 20-24 sierpnia. Wydawca GIANTS Software wprowadza na rynek 25 listopada symulator wyścigów Project Motor Racing, opracowany przez Straight4 Studios, w którym gracze będą mogli zasiąść za kierownicą kultowego zwycięzcy Le Mans.

Kai Mensing, odpowiedzialny za licencjonowanie w Audi Tradition, od ponad 25 lat nadzoruje integrację Audi z grami wideo. Od co najmniej tyle samo czasu jest również graczem. „To fascynujące obserwować, jak przez lata ewoluowały gry i społeczność graczy – dziś można tak głęboko zanurzyć się w świecie gry, że prawie zapomina się, że gra się w grę wideo – wszystko wydaje się niezwykle realne”, mówi Mensing. Szczególnie ekscytuje go najnowszy projekt: integracja Audi R8, zwycięzcy wyścigu Le Mans z 2002 r., z symulacją wyścigów Project Motor Racing. „Sporty motorowe zawsze mnie fascynowały. Możliwość samodzielnego prowadzenia historycznego samochodu wyścigowego w grze to niesamowite doświadczenie – sprawia, że te legendarne pojazdy wydają się naprawdę autentyczne i żywe”. Odwiedzający targi gamescom będą mogli nie tylko obejrzeć oryginalny samochód wyścigowy na stoisku GIANTS Software, ale także samodzielnie przetestować Project Motor Racing i sprawdzić swoje umiejętności. Osoba, która osiągnie najlepszy czas okrążenia w symulacji, zdobędzie tytuł profesjonalnego kierowcy symulacji i otrzyma ekskluzywną nagrodę.

Reklama

Fakty i liczby – prototyp Audi R8 Le Mans na wystawie

Audi po raz pierwszy wzięło udział w 24-godzinnym wyścigu Le Mans w 1999 r. Odbywający się od 1923 r. klasyczny wyścig długodystansowy uważany jest za jeden z najtrudniejszych i najbardziej prestiżowych wyścigów na świecie. Audi R8R udowodniło swój potencjał od samego początku – trzecie i czwarte miejsce w 1999 r. było mocnym akcentem. W następnym roku Audi świętowało spektakularne zwycięstwo, zajmując wszystkie trzy pierwsze miejsca. W 2001 r. tytuł został obroniony. W 2002 r. Audi powróciło do Le Mans, aby zdobyć hat tricka. Tylko nielicznym producentom udało się wygrać Le Mans trzy razy z rzędu – a po południu 16 czerwca 2002 r. Audi dołączyło do tej elitarnej grupy, ponownie zajmując wszystkie miejsca na podium. Zwiedzający będą mogli podziwiać samochód prowadzony przez zwycięską trójkę – Franka Bielę, Toma Kristensena i Emanuele Pirro – na targach gamescom w stanie niemal identycznym jak w momencie przekroczenia linii mety, wraz z niewielkimi zadrapaniami i zabrudzeniami, które odzwierciedlają intensywność wyścigu.

Historia sukcesów Audi w tym tradycyjnym wyścigu – dostępna w formie książkowej:
Lars Krone/Alexander von Wegner: Audi at Le Mans. Wydanie Audi Tradition. Pierwsze wydanie 2023, 320 stron, 603 zdjęcia i ilustracje, Delius Klasing Verlag, Bielefeld. ISBN 978-3-667- 12652-8, cena: 59 EUR. Dostępna w księgarniach, w sklepie muzealnym Audi Forum Ingolstadt oraz w sklepie internetowym Audi Tradition pod adresem www.audi.de/tradition-parts

Wystawa specjalna „Audi w Le Mans. 24 Stunden am Limit” – do 2 listopada 2025 r. w Muzeum Augusta Horcha w Zwickau. Więcej informacji na stronie www.horch-museum.de

Audi R8 (2002) dane techniczne prototypu Le Mans:

  • Silnik: V8 FSI, 4 zawory na cylinder
  • Pojemność: 3600 cc
  • Moc maksymalna: 610 PS (448 kW)
  • Moment obrotowy: ponad 700 Nm
  • Wymiary (dł. /wys. /szer.): 4650 / 2000 / 1080 mm
  • Masa własna: 900 kg

Źródło, Zdjęcia: Audi – informacja prasowa

guest
0 komentarzy
najnowszy
najstarszy
Inline Feedbacks
View all comments
Poprzedni wpis
Abarth-Simca 8 Sport - francuska baza, włoski temperament

Abarth-Simca 8 Sport - francuska baza, włoski temperament i hollywoodzka kariera

Następny wpis
Yamaha XT500 z lat 80. - fabrycznie nowa, w oryginalnej skrzyni

Kapsuła czasu - nieużywana Yamaha XT500 z lat 80.

Reklama