Powrót do przeszłości – samochody elektryczne
Co prawda już po Targach „Retro Classics 2010”, ale warto o tym wspomnieć, gdyż temat wydaje się być ciekawy zwłaszcza, że pojazdy napędzane za pośrednictwem energii elektrycznej i/lub innymi niekonwencjonalnymi paliwami, stają się coraz częściej popularne na drodze.
Każdy kto się interesuje tą tematyką, mógł na Targach w Stuttgarcie, obejrzeć wystawę, która była poświęcona pojazdom z napędem elektrycznym, wyprodukowanym na przestrzeni ostatnich 100 lat.
R e k l a m a
Fot. Porsche | Lohner-Porsche
Kilka dat z historii:
- w 1881 roku Gustave Trouvé prezentował na Międzynarodowej Wystawie Elektryczności trójkołowy pojazd z napędem elektrycznym,
- w 1882 roku Werner Siemens zaprezentował czterokołowy pojazd „Elektromote”, wyposażony w napęd elektryczny, zasilany poprze trakcję, coś na wzór dzisiejszych trolejbusów (ponoć pierwszy trolejbus na świecie),
- w 1899 kierowca rajdowy Camille Jenatzy przekroczył prędkość 100 km/h (105,88 km/h), jadąc samochodem z napędem elektrycznym,
- w 1900 roku na Światowej Wystawie w Paryżu, Ferdinand Porsche zaprezentował samochód z napędem hybrydowy pod nazwą „Lohner-Porsche”, który posiadał jako napęd silniki elektryczne zamontowane na przednich kołach, zasilane za pośrednictwem akumulatorów i/lub małego generatora spalinowego.

Fot. Wikipedia | Elektromote
Źródło: retroclassics.de