Samochód elektryczny XIX wieku
Na tegorocznych Tragach Retro Classics w Stuttgarcie zostanie zaprezentowana po raz pierwszy publiczności replika pierwszego, niemieckiego samochodu z napędem elektrycznym, który powstał w XIX w.
Fot. MESSE STUTTGART | Replika samochodu z napędem elektrycznym Andreasa Flockena z 1888 r.
Wracając na chwilę do historii motoryzacji to nie było wcale takie pewne, że w przyszłości pojazdy będą napędzane wyłącznie silnikami spalinowym. Wręcz przeciwnie w XIX w. była silna konkurencja między parą, ropą naftową i energią elektryczną. Patrząc choćby na rynek amerykański i początek XX w., samochody elektryczne stanowiły udział około 38% wszystkich samochodów w USA.
Niestety pojemność i wydajność ówczesnych akumulatorów wykorzystywanych do zasilania aut, nie była wystarczająca na pokonywanie długich tras, tak więc pomysł napędu elektrycznego szybko „umarł”.
Oryginalny pojazd został zaprojektowany przez Andreasa Flockena. Do budowy samochodu wykorzystał powóz z czterema kołami. Napęd był przenoszony z silnika elektrycznego umieszczonego z tyłu na tylną oś za pomocą skórzanych pasków. Pojazd Flockena był pierwszym niemieckim samochodem z napędem elektryczny, który powstał w 1888 r. i prawdopodobnie był jednym z pierwszych na świecie, który miał cztery koła.
Źródło: Retro Classics
Jeśli nasz serwis przypadł Ci do gustu, mamy małą prośbę – postaw nam wirtualną kawę. Ta filiżanka nie tylko nas rozgrzeje, ale też doda nam energii do dalszej pracy nad serwisem, aby był jeszcze lepszy. Twój gest to dla nas znak, że doceniasz naszą pasję i zaangażowanie. Dziękujemy, że jesteś z nami!