Po dwóch pierwszych odcinkach poświęconych historii i designowi, tym razem w serii „70 lat Alpine” poruszymy temat innowacji i inżynierii. W tym trzecim odcinku udamy się za kulisy różnych działów inżynieryjnych marki za sprawą wypowiedzi czterech ekspertów.
Rolą działu inżynierii Alpine Cars jest opracowywanie samochodów przeznaczonych do jazdy po drogach oraz innowacyjnych technologii, które zapewnią im sportowy charakter.
Robert Bonetto, wiceprezes ds. inżynierii Alpine
Sovany Ang, wiceprezes Alpine ds. wydajności produktu, Robert Bonetto, wiceprezes ds. inżynierii Alpine, François Champod, dyrektor ds. pojazdów, Alpine Racing i Olivier Guintrand, wiceprezes ds. inżynierii, Alpine cars, rzucają nieco światła na kult innowacji, który zawsze kierował marką z literą „A” w logo, od czasów Jeana Rédélégo do dziś. To podejście nabiera znaczenia szczególnie teraz, w momencie, gdy Alpine podejmuje wyzwanie połączenia elektryfikacji z przyjemnością jazdy.
W marce Alpine wspieramy inżynierię i design, aby spełniać potrzeby klientów. Świat się zmienia, klienci się zmieniają – pojawiają się nowe oczekiwania.
Sovany Ang, wiceprezes Alpine ds. wydajności produktu
Powyższe wypowiedzi ilustrują zresztą w bardzo konkretny sposób istniejącą w Alpine synergię między samochodami wyścigowymi i samochodami przeznaczonymi do jazdy po drogach. Ta symbioza, widoczna już w chwili stworzenia marki przez Jeana Rédélégo, przyjmuje obecnie nowe kształty wraz z rozwojem jednostki organizacyjnej Alpine Hypertech, która bezpośrednio wykorzystuje know-kow z branży wyścigowej na rzecz innowacji w Grupie Renault.
W ramach Alpine Racing Hypertech tworzymy strukturę zaawanasowanej technologii, prawdziwą wizytówkę inżynierii Grupy Renault i marki Alpine.
François Champod, dyrektor ds. pojazdów, Alpine Racing France
- Pierwszy odcinek – https://www.automobilia.pl/historia-motoryzacji/alpine-70-lat-legendy-francuskiej-motoryzacji.html
- Drugi odcinek – https://www.automobilia.pl/historia-motoryzacji/70-lat-alpine-rozdzial-2-esencja-stylu.html
Źródło, Zdjęcia: Renault SAS – informacja prasowa