Peugeot 402 i jego innowacyjne rozwiązania z przed 75 lat
Podczas tegorocznego Salonu Samochodowego w Paryżu „Mondial de l’Automobile 2010”, Peugeot zaprezentował szereg nowości motoryzacyjnych. Podobnie było 75 lat temu również na tej samej imprezie, wówczas jako przykład innowacyjnego auta posłużył Peugeot 402, który miał tam swoją premierę. Był on następcą modelu 401.
R e k l a m a
To co wyróżniało 402-kę to przede wszystkim nowa, bardziej aerodynamiczna konstrukcja nadwozia w stosunku do poprzednich modeli Peugeota. Ciekawostką były reflektory schowane za atrapę. Jeżeli chodzi o kwestie techniczne, to samochód otrzymał niezależne zawieszenie kół przednich, silnik o mocy 55 KM i pojemności 2000 cm3, a całość napędu była wspomagana opcjonalnie na życzenie klienta elektrycznie zautomatyzowaną skrzynią biegów „COTAL”.
Innymi wersjami Peugeota 402, które stawiały go wśród nowoczesnych pojazdów lat 30. była wersja Eclipse, posiadająca elektrycznie chowany dach oraz zaprezentowany w 1936 r. model Andreau z charakterystyczną, aerodynamiczną linią nadwozia.
W 1938 roku firma Peugeot w modelu 402 po raz pierwszy rozpoczęła testy silników diesla. Było to pierwsze auto osobowe, w którym Peugeot przeprowadził tego rodzaju test.
Źródło/Zdjęcia: Peugeot