Samochody Mercedes-Benz z latach 30. z silnikiem montowanym z tyłu

W latach 30. z uwagi trudną sytuację ekonomiczną, producenci samochodów poszukiwali możliwości wytwarzania tanich aut, które mógłby być dostępne dla szerokiej grupy klientów, tzw. „samochód dla mas”. Z uwagi na to, że marka Mercedes-Benz była znana z bardziej luksusowych pojazdów, zapadła decyzja stworzenia małego, taniego samochodu, który sprostałby tym wymogom.

Fot. Daimler | Mercedes-Benz 170 H (1936 r.), Mercedes-Benz 150 Sport Roadster (1934 r.) oraz Mercedes-Benz 130 (1934 r.)

Reklama

Tak narodził się model 130 (W23), który został zaprezentowany w marcu 1934 roku na IAMA w Berlinie, stając się pierwszym pojazdem, w którym silnik został zamontowany z tyłu i najmniejszym osobowym samochodem produkowanym seryjnie przez Daimler-Benz AG.

Model: Mercedes-Benz 130 (seria W23)

  • Liczba cylindrów: 4
  • Pojemność: 1308 cm3
  • Moc: 19 kW przy 3400/min
  • Max. prędkość: 92 km/h
  • Okres produkcji: 1934-1936

Fot. Daimler | Mercedes-Benz 170 H (1936 r.), Mercedes-Benz 130 (1934 r.) oraz Mercedes-Benz 150 Sport Roadster (1934 r.)

Kolejnymi autami, po modelu 130, był Mercedes-Benz 150 Sport Saloon (W30) oraz Mercedes-Benz 150 Sport Roadster (W30). Pierwszy z nich został zaprezentowany w 1934 roku, drugi na IAMA w Berlinie w 1935 roku.

Fot. Daimler | Mercedes-Benz 150 Sport Saloon, 1934 r.

Mercedes-Benz 150 Sport Saloon (seria W30)

  • Liczba cylindrów: 4
  • Pojemność: 1498 cm3
  • Moc: 40 kW at 4600/min
  • Max. prędkość: 131 km/h
  • Okres produkcji: 1934

Mercedes-Benz 150 Sport Roadster (seria W 30)

  • Liczba cylindrów: 4
  • Pojemność: 1498 cm3
  • Moc: 40 kW at 4600/min
  • Max. prędkość: 125 km/h
  • Okres produkcji: 1934-1936

Następnym modelem był Mercedes-Benz 170 H (W28) (zbudowany na bazie Mercedes-Benz 170 V), który oficjalnie  został zaprezentowany w lutym 1936 na Międzynarodowej Wystawie Samochodów i Motocykli w Berlinie. Dodatkowo aby odróżnić go od brata bliźniaka, zastosowano w jego oznaczeniu literę „H”, od niemieckiego „Heckmotor” – silnik z tyłu.

Fot. Daimler | Mercedes-Benz 150 Sport Roadster (1934 r.), Mercedes-Benz 130 (1934 r.) oraz Mercedes-Benz 170 H (1936 r.)

Model: Mercedes-Benz 170 H (seria W28)

  • Liczba cylindrów: 4
  • Pojemność: 1697 cm3
  • Moc: 28 kW at 3400/min
  • Max. prędkośc: 110 km/h
  • Okres produkcji: 1936-1939

Źródło: Daimler

guest
0 komentarzy
najnowszy
najstarszy
Inline Feedbacks
View all comments
Poprzedni wpis

Rzadka replika Ferrari 250 GT California Spyder wystawiona na sprzedaż

Następny wpis

Zaproszenie na prelekcję pt. "Założenia i kierunki rozwoju konstrukcji FSO Poloneza Analog"

Reklama