Dziadek, wnuczek i Renault 12
Któż z nas nie chciał sprawić przyjemności dziadkowi? A zwłaszcza spełnić jego marzenia? To właśnie zrobił Gonzalo i podarował swojemu dziadkowi Albertowi prezent, o którym dziadek zawsze marzył: Renault 12. Historia przybrała nieoczekiwany obrót, gdy lokalne Renault Care Service postanowiło pomóc im w odrestaurowaniu samochodu.
Nigdy nie jest za późno, by zrealizować marzenia z młodości! Albo by ziściły się dzięki bliskim. To właśnie spotkało na początku roku Alberta, 76-letniego argentyńskiego emeryta z General Pico, miasta leżącego w prowincji La Pampa w Argentynie. Od dawna marzył o Renault 12, pierwszym samochodzie, jakim jeździł. Był zafascynowany modelem, który opisuje jako „solidny” i „nie do zdarcia”, ale niestety nigdy nie miał środków, aby spełnić swoje marzenie.
A więc ktoś wziął to na siebie! Gonzalo, jeden z jego wnuków, postanowił uszczęśliwić dziadka. Za oszczędności uzbierane, gdy pracował jako disc jockey, oraz za pieniądze ze sprzedaży własnego motocykla kupił dziadkowi wymarzony prezent – Renault 12 z 1993 roku. Mimo że samochód wymagał wielu napraw, Alberto był zachwycony.
To był szczególny moment, bo wspaniale jest widzieć uśmiech na twarzy dziadka. Zawsze pomagał wnukom i zasłużył na to, by mu się odwdzięczyć. Naprawdę cieszę się, że zrobiłem mu taki prezent.
RENAULT 12
Zaprezentowane po raz pierwszy na Salonie Samochodowym w Paryżu w 1969 roku, było ikoną lat siedemdziesiątych we Francji i w Europie. Do 1980 roku model rozwijał się w klasyczny sposób: stopniowo rozszerzała się gama, w połowie dekady nastąpiła zmiana stylizacji, po czym stopniowo wygaszano produkcję po wprowadzeniu na rynek w 1978 roku jego następcy – modelu Renault 18.
Ale Renault 12 odnotowało również bardzo udaną karierę międzynarodową, która trwała do początku XXI wieku! Sprzedawano go w Argentynie, Australii, Kolumbii, Hiszpanii, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, RPA, na Wybrzeżu Kości Słoniowej itd. Najdłużej produkowano go w Turcji – pod nazwą Renault 12, a następnie Renault Toros – oraz w Rumunii, na licencji Dacii pod nazwą Dacia 1300, a następnie Dacia 1310. W tych dwóch krajach przeszedł on na emeryturę dopiero w 2000 i 2006 roku. Również w Argentynie model cieszył się wielkim powodzeniem. Produkowany w fabryce Santa Isabel de Cordoba od 1970 do 1994 roku, był drugim pod względem liczby wyprodukowanych w tej fabryce samochodów – w ciągu 24 lat fabrykę opuściło 440 000 pojazdów Renault 12!
Źródło/Foto: Renault
Jeśli nasz serwis przypadł Ci do gustu, mamy małą prośbę – postaw nam wirtualną kawę. Ta filiżanka nie tylko nas rozgrzeje, ale też doda nam energii do dalszej pracy nad serwisem, aby był jeszcze lepszy. Twój gest to dla nas znak, że doceniasz naszą pasję i zaangażowanie. Dziękujemy, że jesteś z nami!