Audi właśnie wprowadziło na europejski rynek dziewiątą generację modelu A6, zamykając kolejny rozdział w trwającej od ponad pół wieku historii serii C. Od debiutu Audi 100 w 1968 roku marka z czterema pierścieniami ugruntowała swoją pozycję w segmencie premium klasy średniej. Do kwietnia 2025 roku wyprodukowano niemal 10 milionów egzemplarzy tej serii – dokładnie 9 836 762 sztuki.
Pierwsze cztery generacje, noszące nazwę Audi 100 (C1-C4), wielokrotnie zdobywały prestiżowe nagrody, w tym pięć razy „Złotą Kierownicę”, a także tytuły Samochodu Roku i Światowego Samochodu Roku. To właśnie te modele zbudowały reputację Audi jako innowacyjnego producenta, stawiającego na jakość i zaawansowaną technologię.
Od 1994 roku seria nosi nazwę A6 i nieustannie wyznacza nowe standardy, prezentując innowacje takie jak w pełni ocynkowane nadwozie, aerodynamiczne linie i oszczędne, a zarazem dynamiczne silniki. Dziewiąta generacja – A6 Avant C9 – produkowana w niemieckim Neckarsulm, nie tylko kontynuuje tę tradycję, ale również podkreśla nowoczesność i rozwój technologii, którymi Audi zdobyło lojalność kierowców na całym świecie.
Z okazji premiery nowego modelu, Audi zorganizowało wyjątkową sesję zdjęciową na Placu Audi w Ingolstadt. Ośmiu pracowników, każdy z modelem reprezentującym jedno z pokoleń C1-C8, stanęło ramię w ramię z nowym Audi A6 Avant. To nie tylko symbol ciągłości i postępu, ale także wyraz pasji, jaką pracownicy marki darzą tę kultową linię.
Źródło, Zdjęcia: Audi