„Race for Glory” – rajdowa historia Lancii z 1983 roku
Race for Glory opowiada historię Rajdowych Mistrzostw Świata 1983, w których zespół Lancii z Cesare Fiorio na czele, za kierownicą Lancii 037 zmierzyli się z wyjątkowo silnym przeciwnikiem w prawdziwej walce Dawida z Goliatem w jednej z największych rywalizacji w historii tego sportu.
Jestem dumny, że Lancia i Lancia Rally 037 zostały bohaterami filmu Race for Glory. Lancia Rally 037 w pełni uosabia ducha marki. Jej agresywne geometryczne kształty w połączeniu z eleganckim i ekskluzywnym designem tworzą model zawsze gotowy stawić czoła każdemu wyzwaniu, takiemu jak niezwykłe zwycięstwo w Rajdowych Mistrzostwach Świata w 1983 roku. Mając na swym koncie piętnaście Rajdowych Mistrzostw Świata, trzy Mistrzostwa Świata Konstruktorów i Endurance, jedno zwycięstwo w 1000 Miglia, dwukrotne w Targa Florio i jedno w Carrera Panamericana, Lancia nadal pozostaje najbardziej utytułowaną marką rajdową wszechczasów. To nie przypadek, że Lancia Rally 037 jest jednym z dziewięciu samochodów, które zainspirowały design naszych przyszłych modeli.
R e k l a m a
– powiedział Luca Napolitano, dyrektor generalny marki Lancia.
Race for Glory to wspaniała włoska historia sukcesu
– powiedział Riccardo Scamarcio, włoski aktor wcielający się w rolę Cesare Fiorio, dyrektora zespołu Lancia Rally Team. „Mały zespół ekspertów i entuzjastów pokonuje dużą, zaawansowaną technologicznie firmę dzięki włoskiemu duchowi zespołu i pasji Lancia Squadra Corse. Cesare Fiorio to człowiek, który sprawił, że niemożliwe stało się możliwe, wykorzystując po prostu najlepsze umiejętności połączone z pasją”.
Źródło: YouTube/Lionsgate Movies
Fabuła filmu „Race for Glory” skupia się na Cesare Fiorio i niemieckim kierowcy Walterze Röhrl. Röhrl dołączył do Squadra Corse Lancia dokładnie w 1983 roku, kiedy niesamowite umiejętności wszystkich techników, kierowców, inżynierów i projektantów pozwoliły Lancii osiągnąć niezwykły wynik i zdobyć ostatnie Rajdowe Mistrzostwo Świata samochodem z napędem na dwa koła, wygrywając piąte w swojej historii Mistrzostwa Świata Konstruktorów z dwudniowym wyprzedzeniem. Sensacyjne zwycięstwo oficjalnie wywalczono 7 października 1983 r. podczas Rajdu Sanremo, etapu w całości „sygnowanego” przez włoską markę, z czterema samochodami na pierwszych pięciu końcowych pozycjach.
Zwycięstwo w Sanremo zapoczątkowało złoty okres dla marki Lancia, która dokonała heroicznych wyczynów i na długo zapadła w pamięć swoim fanom.
Mając na swym koncie piętnaście Rajdowych Mistrzostw Świata, trzy Mistrzostwa Świata Konstruktorów i Endurance, jedno zwycięstwo w 1000 Miglia, dwukrotne w Targa Florio i jedno w Carrera Panamericana, Lancia nadal pozostaje najbardziej utytułowaną marką rajdową wszechczasów.
Film ukaże się w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie 5 stycznia 2024 roku.
Źródło/Foto: Lancia