Syrena 105
Syrena 105 była produkowana w 1972 roku przez Fabrykę Samochodów Osobowych na Warszawskim Żeraniu, a następnie po przeniesieniu całości produkcji w latach 1972-1983 w Fabryce Samochodów Małolitrażowych Bielsko-Biała.
Fot. Automobilia.pl | Syrena 105 L
R e k l a m a
Pierwsze modele 105 produkcji żerańskiej sygnowane były znaczkami WSM (Wytwórnia Sprzętu Mechanicznego), zastąpionymi po rozpoczęciu produkcji w Bielsku znaczkiem FSM. Od poprzednika odróżniają go drzwi z zawiasami z przodu. Zastosowano tu klamki zewnętrzne pochodzące z modelu Polski Fiat 125p.
Od 1974 roku produkowano także wersję Syrena 105 Lux z lewarkiem zmiany biegów i hamulcem ręcznym w podłodze między siedzeniami. Syrena 105 L posiada także węższe fotele z regulacją kąta oparcia.
W trzecim roku produkcji modelu 105 zmieniono miejsce montażu radia spod deski rozdzielczej (po stronie kierowcy) na jej środek, do specjalnie wyciętego i zaślepionego czarną atrapą otworu. Zastosowano prostokątne tylne światła odblaskowe nie poniżej, jak w poprzednich modelach, ale obok kloszy lamp tylnych. W modelu 105 obniżono o 2 cm krawędź tylnych bocznych okien.
Parametry techniczne:
- rodzaj – dwusuwowy, 3 cylindrowy, gaźnikowy z przepłukiwaniem zwrotnym
- pojemność skokowa – 842 cm3
- moc maks. – 40 KM przy 4300 obr./min
- prędkość maks. – 120 km/h
- nominalne zużycie paliwa – 8,8 l/100 km
Źródło: http://pl.wikipedia.org