Powrót do przeszłości – samochody elektryczne

Co prawda już po Targach „Retro Classics 2010”, ale warto o tym wspomnieć, gdyż temat wydaje się być ciekawy zwłaszcza, że pojazdy napędzane za pośrednictwem energii elektrycznej i/lub innymi niekonwencjonalnymi paliwami, stają się coraz częściej popularne na drodze.

Każdy kto się interesuje tą tematyką, mógł na Targach w Stuttgarcie, obejrzeć wystawę, która była poświęcona pojazdom z napędem elektrycznym, wyprodukowanym na przestrzeni ostatnich 100 lat.

Fot. Porsche | Lohner-Porsche

Kilka dat z historii:

  • w 1881 roku Gustave Trouvé prezentował na Międzynarodowej Wystawie Elektryczności trójkołowy pojazd z napędem elektrycznym,
  • w 1882 roku Werner Siemens zaprezentował czterokołowy pojazd „Elektromote”, wyposażony w napęd elektryczny, zasilany poprze trakcję, coś na wzór dzisiejszych trolejbusów (ponoć pierwszy trolejbus na świecie),
  • w 1899 kierowca rajdowy Camille Jenatzy przekroczył prędkość 100 km/h (105,88 km/h), jadąc samochodem z napędem elektrycznym,
  • w 1900 roku na Światowej Wystawie w Paryżu, Ferdinand Porsche zaprezentował samochód z napędem hybrydowy pod nazwą „Lohner-Porsche”, który posiadał jako napęd silniki elektryczne zamontowane na przednich kołach, zasilane za pośrednictwem akumulatorów i/lub małego generatora spalinowego.

Fot. Wikipedia | Elektromote

Źródło: retroclassics.de

Podobne wpisy

guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments