Syrena Kombi (prototyp)

W 1961 roku w FSO powstał prototyp samochodu Syrena Kombi. Wersja prototypowa różniła się od modelu seryjnego zmienioną tylną częścią nadwozia, które zostało zaprojektowane przez inż. Stanisław Łukaszewicza i inż. Czesława Piechura.

Fot. Album Samochodów FSO | Syrena Kombi

Przekonstruowanie tylnego zawieszenia pozwoliło uzyskać płaską i nisko umieszczoną podłogę w części bagażowej samochodu. Auto posiadało zawieszenie kół niezależne, przednie z poprzecznym resorem piórowym, tylne na drążku skrętnym, napęd przedni zespolony ze skrzynią biegów 4-przekładniową i wolnym kołem oraz silnik S15 dwusuwowy, 2 cylindrowy o pojemności 744 cm3 i mocy 27 KM.

Źródło: Album Samochodów FSO

Podobne wpisy

guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments