Abarth-Simca 2000 – zwany „zabójcą gigantów”
W 1964 roku, Abarth wprowadził na rynek finalną wersję swojego legendarnego coupé – Abarth-Simca 2000. Model ten był ewolucją wcześniejszych wersji 1300 i 1600 cm3, a jego silnik, bazujący na bloku Simca o pojemności 1500 cm3, osiągał imponującą moc ponad 200 KM. Co więcej, uwagę miłośników motoryzacji przyciągał duet ogromnych gaźników Weber z dławikiem 58 mm – największych w swojej klasie.
Abarth-Simca 2000 zasłynął nie tylko z wyjątkowych osiągów, ale także z niezwykłej zdolności do pokonywania znacznie większych i bardziej renomowanych konkurentów, takich jak Porsche 904 czy Ferrari 250 GTO. W 1964 roku podczas wyścigu na torze Montlhéry, mały Abarth okazał się szybszy od Ferrari GTO, co tylko umocniło jego reputację motoryzacyjną w walce z takimi gigantami, jak Ferrari, Porsche czy Jaguar. Sukcesy te przyniosły mu dominację w wyścigach górskich oraz na torach, budząc podziw całej branży.
R e k l a m a
Chociaż historia prezentowanego egzemplarza nie jest w pełni udokumentowana, wiadomo, że został zarejestrowany w styczniu 1964 roku w Turynie, bezpośrednio przez firmę Abarth.
Abarth-Simca 2000, znany jako „zabójca gigantów”, nie tylko zdominował wyścigi w swojej erze, ale do dziś pozostaje symbolem doskonałych wrażeń z jazdy. Jego wyjątkowe osiągi sprawiają, że jest idealnym samochodem zarówno do udziału w prestiżowych wydarzeniach motoryzacyjnych, takich jak np. Goodwood Revival, jak i do dynamicznej, weekendowej przejażdżki.
Samochód został wyceniony na 575 000 euro.
Źródło/Zdjęcia: RM Sotheby’s