Bugatti Type 44 – komfort i sportowy charakter
Choć Ettore Bugatti słynął z tworzenia aut dla prawdziwych kierowców wyścigowych, w 1927 roku postanowił pójść o krok dalej. Na Paryskim Salonie Samochodowym zaprezentował Bugatti Type 44 – samochód, który łączył luksus, komfort i sportowy charakter. Był to pierwszy model marki, który tak wyraźnie stawiał na wygodę, nie tracąc przy tym wyścigowego ducha.
Pod maską Type 44 znalazł się rzędowy, ośmiocylindrowy silnik o pojemności około 3 litrów, zbudowany z dwóch bloków po cztery cylindry. Zastosowano tu górny wałek rozrządu oraz nowoczesny jak na tamte czasy układ zaworów – dwa dolotowe i jeden wylotowy na cylinder. Moc około 80 KM pozwalała rozpędzić auto do ok. 130 km/h, co czyniło je jednym z najszybszych i najbardziej eleganckich samochodów swoich czasów.
R e k l a m a
Na tle wyścigowych braci, Bugatti Type 44 wyróżniał się dłuższym podwoziem (ponad 3,1 m) oraz systemem tłumienia drgań, co znacząco poprawiało komfort jazdy.
Prezentowany egzemplarz wyróżnia się kabrioletową karoserią zaprojektowaną przez paryską firmę karosującą Lavocat et Marsaud. Smukłe błotniki i sportowa linia nadają mu lekkości. Od 1968 roku pozostaje w rękach jednego kolekcjonera (wcześniej miał trzech właścicieli), zachowując niemal pełną oryginalność. Wyjątkiem są zmodernizowane hamulce hydrauliczne (od 1975 r.), dzięki czemu jazda nim jest dziś bezpieczniejsza oraz tylna szyba, która zostało powiększona…
Szacowana cena samochodu na aukcji: 180 000 – 240 000 euro.
Źródło/Zdjęcia: RM Sotheby’s | link do aukcji