W latach 50. brytyjska motoryzacja nie tylko odzwierciedlała techniczne możliwości epoki, ale także stanowiła wyraz luksusu i statusu społecznego. Doskonałym przykładem tego mariażu stylu i inżynierii jest Daimler Conquest Drophead Coupé z 1957 roku – wyjątkowy model, który przez lata pozostawał w cieniu bardziej popularnych konkurentów, takich jak Jaguar XK140, ale dziś budzi coraz większe zainteresowanie kolekcjonerów.
Choć model Conquest powstał bez bezpośredniego wpływu znanej ze swojej ekstrawagancji Lady Norah Docker, to właśnie ona była pierwszą właścicielką prezentowanego egzemplarza. Lady Docker, żona prezesa Daimlera, Sir Bernarda Dockera, znana była z zamiłowania do luksusu i spektakularnych samochodów – nie bez powodu została nawet mianowana dyrektorką w firmie i odpowiadała za projekty tzw. „Docker Daimlers”, czyli pokazowych modeli tworzonych specjalnie dla niej.
Conquest Drophead Coupé był następcą wcześniejszych wersji roadstera i czteromiejscowego kabrioletu. Najnowsza odsłona wyróżniała się charakterystycznym układem siedzeń – dwoma przednimi fotelami oraz tzw. „buddy seat” umieszczonym poprzecznie z tyłu, co dodawało konstrukcji unikalnego charakteru. Pod maską pracował sześciocylindrowy silnik o pojemności 2,4 litra i mocy sięgającej 100 KM w wersji Century.
Zaledwie 54 egzemplarze tego modelu opuściły fabrykę – nie tylko ze względu na ograniczoną produkcję, ale też cenę wyższą niż wspomniany Jaguar. Egzemplarz należący do Lady Docker został zmontowany w lutym 1957 roku i zarejestrowany w maju tego samego roku. Oryginalnie utrzymany był w odcieniach błękitu z niebieskim wnętrzem. Obecnie wykończone jest w eleganckiej czerni z wnętrzem z bordowej skóry i beżowym dachem.
Szacowana cena samochodu na aukcji: 47 000 – 60 000 euro.
Dla miłośników wyjątkowych klasyków, Daimler Conquest Drophead Coupé to prawdziwa gratka.
Źródło, Zdjęcia: RM Sotheby’s | link do aukcji